söndag 24 januari 2010

Utflyktsdax

Lade oss i hyfsad tid i fredags, strax efter midnatt.
Sov ganska bra, var vaken ett antal ggr som vanligt.
Men nu var ju M hemma och så skönt att känna hans närhet...mums.
Låg vaken och njöt av sällskapet en timme vid 4 tiden.
När tidningen kommit, somnade jag igen.
Gick upp hyfsat tidigt, 0820 och strosade runt lite.
När klockan närmade sig 11 gick jag in och kollade om M fortfarande levde, mmmmm, han sov så gott såå (avundsjuk på att man kan sova så länge)

När M till slut steg upp blev det långfrukost, el snarare brunch klockan var strax efter 12 innan vi var klara.
M undrade om jag orkade med en liten utflykt.
Ja visst, tänkte jag, hur jobbigt kan det vara att sitta i bilen och bara åka och koppla av.
Vi åkte upp till Höganäs, M shoppade loss på Stenströmsbutiken. Oscar Jacobson-byxor
(2 par), kavaj och ett gäng Stenströmsskjortor.
Själv köpte jag ingenting....*feber ??*... tja jag är lika förvånad själv.

Körde (åkte) hemåt i lugnt tempo, tog en vända till jobb och fixade lite med att kopiera läkarintyg o dyl.

Hemma vid 18-tiden orkade vi inte fixa mat. Lämnade bilen och tog en långsam promenad ett par kvarter bort för att käka. Det var fullsatt !!!! Fortsatte en liten bit till, till en liten mysig fransk restaurang. Där var det också fullsatt !!
Och nästa som låg 100 m därifrån var stängd ?!= Grarrghh..... Nu var det dags att ta taxi hem, för mer promenerande skulle det inte bli.
När vi strosade en bit kom vi på att ... vi ringer en av våra gamla stamställen o kollar om de har bord. Jodå det hade de, 1 bord kvar så det bokade vi genast.
Taxi fick vi tag i omgående, sen var det matdags.
Förrätt, bruschetta. Huvudrätt, saltimbocca, och till efterrätt blev det Limoncelloglass med ett tunt lager maräng. MUMS !! Det blev också gott rödvin för mig och öl till M.
Taxi hem.

Sen var det som att få klubban i huvudet, jösses vad slut jag var.
Inte sömnig, men fullständigt slut. och ändå.. hade jag inte gjort nånting.
Suttit i en bil och åkt, hur jobbigt kan det bli ? Man är inte så stark som man tror
Brukar iofs vila en stund på dagen.

M sade innan vi gick o lade oss, -Vilken ficka vill du ha ?
Va, vad menar du. Peka på en av mina byxfickor sade han.
Valde vä, fel naturligtvis, men fick en ny chans. *tur*
Så denna gången satsade jag på hö. Och det var rätt.
Stoppade ner handen, och där fann jag en ring som M köpt till mig.
Dyrberg/Kern, superfin var den.

Söndagen kommer att gå i slapphetens tecken.



"En gåva är precis så mycket värd som den kärlek med vilken den är utvald"

3 kommentarer:

  1. Nä, det tar på att bli opererad...mer än man tror faktiskt!
    Skönt att du kan ta det lite lugnt iaf.
    Jag vill också ha en man som kommer på att spontange ringar!!!!;-) Min man är bäst på mycket, men där har han lite att lära sig;-)
    Kanske du kan ta ett snack med honom? Hehehe!!

    Stor kram//Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Jo man är lite av en vekling emmelanåt.
    Man måste lära sig att lyssna på kroppens signaler.
    Tror inte man kan lära ut att spontange ringar. Ska fråga M var han lärt sig det :-)
    Kanske ligger i generna...*hoppas*

    BAMSEKRAM Cecilia

    SvaraRadera
  3. emellanåt ska det ju vara,... dumma tumme

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....