onsdag 27 januari 2010

Mera vinter

Har tillbringat ännu en natt sovandes NÄSTAN på sida.... YES !!!
Och bara vaknat 4 ggr inatt, nytt rekord sen 18 jan.

Snön föll, eller föll o föll.. åkte från höger till vänster redan när jag steg upp idag. Härligt, jag ÄLSKAR snö.... och så älskar jag M förstås.
Lucas som jag ju också älskar (tjatigt? ja jag vet), blir som om han vore 12 veckor och inte 12 år då han kommer ut i snö.
Han agerar snöplog, kör ner hela nosen i snön och springer. När han sen tittar upp står skägget åt precis alla håll och hela huvudet är fullt av snö.
Men kul att en så gammal hund kan roa sig.
Efter en stund intar han dock lite värdigare fasoner och tassar fram fint vid min sida.

Frukost, ut en runda med bilen. Till Mobilia för att gå på apoteket.
Sen en supersupersnabbis till IKEA, "forcerade" in genom kassorna för att slippa gå runt hela varuhuset, till krukavdelningen, där fanns INTE det jag skulle ha så snabbt ut igen. Jag tycker INTE om nya IKEA i Malmö. Usch !!
Det tog på krafterna ska jag säga.... Puh vilken pärs.

Hem och vila i soffan....

Fixade lite mat. Se kom en f.d kollega o hälsade på lite, eller f.d är hon ju inte, hon jobbar bara inte i Malmö längre. Vi är ju kollegor ändå.
Tog oss minsann vars ett glas vin och pratade lite "skit" en stund.
Lucas och jag tog på oss och följde henne en bit på vägen när hon gick mot sitt hotell.
Ända till stadsteatern gick vi minsann. Säkert 500 meter dit.

Nu vilar Lucas och jag igen i vars sin soffa.



"Vin är den mest hälsosamma och hygieniska dryck som finns"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för din kommentar....