söndag 31 januari 2010

3 dagar

I torsdags var det lugnt på fm.
Följde sedan med köra mor som smakråd då hon skulle inhandla kläder.
Avslutade med lite "shopping" på ICA. Kylen måste ju ha sitt.
Fullständigt slut när jag kom hem.
Det blev till att vila på soffan 2 timmar.
Jag blir nästan rädd när jag blir så trött av "ingenting".
Jag som varit shoppingens mästare innan, 5 timmar i butiker brukar inte vara nånting.
Nu kollapsar man efter 1,5 timme. Varav man satt på en stol de 40 minuterna.

På kvällen åkte jag hem till en kollega för TW-demo.
Det var påfrestande på ett annat sätt, psykiskt.
Jag skulle plötsligt träffa en massa kollegor som jag inte träffat sen innan op.
Det VAR JOBBIGT, men också kul.
Man har känt sig folkskygg emellanåt då man går här hemma och lullar. Träffa folk en och en går hyfsat bra, men i klunga... oj det tog på psyket ska jag säga.
Jösses vad jag var väck när jag kom hem.
Lade mig i soffan, och där blev jag kvar till klockan passerat midnatt.
Jag var så slut att jag inte somnade förrän vid 3 tiden.
Sjukt egentligen... man är så slut att man inte orkar ta sig för ngt, men kan heller inte sova.

Fredagen var lugn. Plockade fram en bit fint älginnanlår som jag skar i bitar och satte på en god älggryta som fick stå och puttra hela dagen.
Min älskade M skulle ju komma hem vid 3-tiden.
Han hörde dock av sig, missat flyget, gaten stängde 40 min innan avgång, de kom dit 35 min innan. Men det blev tvärnej.
Så det blev för dem att köpa nya biljetter. 1900 spänn...tjoff.

Jag var på besök på ett "nytt" dagis för Lucas då han inte längre trivs på det gamla.
Det verkar bra.
Vid strax efter 17 ringde så M. Landat och skulle snart ta tåget till Svågertorp.
Hämtade honom vid 1745 och sen åt vi och hade en mysig kväll.

Lördag
Sovmorgon för M, jag vaknade strax innan 8. Vid 10 väckte jag M och Lucas. Åt en härlig långfrukost.
Lucas blev hämtad vid 1145.
Mats tog sen ut mig på en åktur.
Var och fixade med V75, köpte lite mat. Och sen var det dags för inköp av dammsugarpåsar. Körde till Mobilia, men oj, den affären hade ju stängt, kom på det då vi steg in i huset. Så det blev vidare färd till Svågertorp.
Electroluxbutiken hittade vi till slut. Inköp avklarat.
Sen skulle vi ta oss därifrån hem till mamma för en fika (nybakat)

I nästsista rondellen vid Svågertorp var det mkt kö. Man körde fram en liten bit och så väntade man. Det gjorde vi också. Men.... idioten bakom oss (som strax innan nästan kört oss rakt i sidan då han skulle tränga sig fram) ville tydligen inte vänta, för det small till i bakänden på bilen. Jodå han körde på oss.
M gick ut och frågade honom vad han höll på med. Då svarade han: Du kan inte bara stanna så, det är svårt för mig att bromsa i detta vädret.
Nähä sa M, skulle vi köra in i framförvarande bil då tyckte du ? ja iaf så skulle vi inte ha stannat där och då. Håll avstånd i stället förklarade M.
M ringde polisen som i vanlig ordning inte ville komma ut, då ingen var skadad.
Föraren av andra bilen sa att han måste iväg han hade bråttom sa han. M sa, du stannar precis där du är. Men inte mitt fel sa han. Du skulle inte bromsat. Under tiden gick jag ut och skrev ner den andra bilens regnr, vis av tidigare erfarenhet då påkörande bil smet från platsen. Denna förare skällde nu ut mig och frågade vad jag lade mig i för?.... Hallå det var ju för f-n min bil han körde på, och detta förklarade jag på ett snällt och fint sätt. Men nej då, han bara fortsatte att skälla på oss.
Till slut fick iaf M polisen att tala med den andra föraren där det förklarades igen att den som kör på bakifrån bär skuld. Efter ytterligare tjafs, där vi nätt och jämt fick se hans körkort (han sade 3 ggr, ni får inte ta mitt körkort) så körde vi från platsen.
Skönt att man själv kunde hålla humöret uppe. Den andre föraren skrek och skällde och var arg, så både M och jag kände att - vad bra då slipper vi bli arga och sura, han är det så det räcker för oss alla 3. Vi blev mest bara trötta på hans agerande.
Skadeanmälan får vi skicka in senare. *suck*
Och så får jag boka tid på Mercedes för koll av skadan, det tar så mkt tid sånt här.

Det blev iaf god fika hos mamma o pappa.

Hemma fick jag sedan vila i soffan medan min älskade M lagade middag. Och så gott det var. Han är bäst. På mkt mer än mat.
Vad skulle jag gjort utan honom, tackar min lyckliga stjärna för att den sände M in i mitt liv.

Sovit "skitdåligt" inatt, haft så ont i området de opererat i. Molande värk.

Steg iaf upp vid 0830 och tittade ut... snön faller återigen.

Ska snart fixa frukost och se om M vill vakna.
Önskar att jag kunde sova så som han kan.....




"Det har sagts att vi bara behöver tre saker i livet: någonting att göra, något att se fram emot och någon att älska"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för din kommentar....