måndag 25 januari 2010

Sovdax

Ja då har denna dagen också gått.
Jag lovade M att ta hem hans bil från Sturup.
Hur man nu kan lova det, men men....
Han skulle flyga 1445, så jag sade visst det fixar sig.
Men jag vill köra ut också sa jag så jag vet att det går bra.
Jaha sa M.... och om det inte går bra då ? Ska jag då skjutsa dig hem eller hur tänkte du nu.
Ja det var ju bara att erkänna att jag inte tänkte alls.

Iaf, så blev det så att jag ville köra bilen med M vid min sida.
Har ju inte kört på 1 vecka (oj så länge)
Jag var helt slut i armarna när vi kom till Sturup.
Förmodligen höll jag så hårt i ratten, varför vet jag inte.

På vägen hem, ringde jag min kära mor. Jag ska till apoteket sa jag och så måste jag till ICA, ska du med. (Återigen för att ha någon vid min sida om jag inte skulle orka) Känns emellanåt som jag ska rasa ihop.
Jovisst ställde kära mor upp. Hon behövde ju handla hon också sa hon...hmmmm.

Efter apoteksbesöket och inköp av suturtejp, (bra att ha hemma nu om det andra släpper). Ett besök på ICA, och jag skulle ha bröd och Proviva, det blev två fulla papperskassar. Hur tänkte jag nu då?? Jag får bära max 10 kg. Bara att köpa fler, och lasta om det i till slut 5 stora papperskassar. Hon som satt i kassan måste ha trott jag var dum i huvudet. Spred ut varorna så det blev lagom vikt i alla, och till slut kom vi ut till bilen.
Väl hemma i garaget fick jag gå 3 ggr upp i lghten. Duktig och lyder doktorns order.
Sen var orken slut för denna dagen.

Har sett guldbaggegalan på tv och snart är det sovdags. Inatt har jag bara Lucas andetag att koncentrera mig på.
Dags för nattpromenaden och borstning av tanden.
Saknar redan M.

Sov Gott




"Jag har oftast varit en ensamvarg, och jag gillar det. Det är inte alltid en sorg att vara ensam. Men av och till så är det det. Då gör det ont. Man saknar. Såklart"

2 kommentarer:

  1. E det inte ganska kvinnligt att vi ska vara så förbaskat duktiga!? Det gränsar till dumma ;-)
    Hoppas du fick sova bättre denna natts småtimmar.

    SvaraRadera
  2. Jo det är märkligt hur duktig man tror man måste vara hela tiden.
    När ska man lära sig att lyssna på kroppens signaler .... och doktorns order.
    Tack, jag sov t.o.m ganska bra inatt.

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....