måndag 25 januari 2010

Urlakad

Hela söndagen var jag slut som artist.
Hur kan man bli så trött av att åka bil ??
Blir ju rädd för sig själv.

Gjorde inte ett dugg på hela dagen och ändå blev jag mer och mer matt.
Det mest ansträngade var att ta på sig vinterkläderna för kvällspromenaden med Lucas och M. En stilla och lugn promenad.

Hoppade i säng vid 2230. Och somnade hyfsat tidigt vid midnatt.
Vaknade igen vid 0321. Och sen låg jag där..... vaken till 0625.
Lyssnade till M:s och Lucas andetag. Men de lyckades inte andas i takt.
Så vem skulle jag nu koncentrera mig på ?
Var iaf glad att ha dem båda där.

Nåt fel måste det vara när man inte sover trots att man är helt väck.
Blir så trött på detta.

Låg iaf kvar o slumrade fram till 0845.
Idag började spikandet 0739.... i 10 minuter, sen tyst fram till 0900.
En av lghterna i huset renoveras, nya som ska flytta in till helgen, så gissar att det är sista putsningen som görs nu i dagarna.

Idag ska jag slappa, ovanligt va ?
Promenera med Lucas står som nästa punkt.
Det är en morgontrött hund så jag ska snart gå in och väcka honom.

Idag åker M igen. Kommer hem på fredag.

Nu ut och njuta av solen och det vackra vädret,
nästan lite vårlikt, iaf när man sitter inne och tittar ut.
Sen en lugn stilla härlig frukost.

Och inte att förglömma, omläggningsdags också.
Ska bara ha kvar suturtejp nu. Skönt !



"Våren är vackrast en vinterdag"

2 kommentarer:

  1. Hej Cecilia!

    Vill bara att du ska veta att jag tänker på dig och hoppas hoppas hoppas på att provsvaren inte visar på något elakartat.
    Massor av varma kramar
    Frida (FA)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Frida.
    Då hoppas vi tillsammans nu. Kul att höra av dig.
    Snart tillbaka på jobb hörde jag. Välkommen. Då ska jag ta emot dig och så ska vi ha lite lektioner tillsammans.
    Kram tillbaka till dig, och tack för din omtanke det värmer.
    Cecilia

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....