tisdag 19 januari 2010

Dagen efter - ont ont ont

Det går INTE att sova på rygg !!!!!
Har slumrat i omgångar på ca 30 minuter då och då inatt.
Kunde inte ligga på vä sida det gjorde ont som f*n. Och på höger gick det ca 5 min.. sen var det kört. Det enda som inte gjorde alltför ont var ryggläge och då är det helt omöjligt att sova om man är jag.
Så var nästan tröttare i morse än jag var i går kväll, när jag skulle gå upp och äta frukost med min M. Han skulle ju resa bort idag och komma hem på fredag. (han hade bokat in resor nu för att kunna var hemma i febr då det var tänkt att jag skulle opereras, men blev ju tidigarelagt)
Men jag lade mig igen efter 10 minuter och slumrade till och från fram till 0930.

Idag har det varit en dag med hyfsat ont, mer och mer (= skitont) ju länge dagen gick.
Tog mig en snabbdusch, Gud så skönt att få bort sjukhuslukten och man känenr sig så mkt fräschare och piggare av att få duscha av sig.

Det kom ett blomsterbud med blommor från några av mina kollegor. Vacker tulpanbukett. Härligt vårlikt. TACK TACK
Min hund har varit hos mig en stund idag, så mysigt. Men är nu tillbaka hos exet som ställer upp (riktigsa husse). Kommer en stund i morgon igen.
Så här halvligger jag i min ensamhet i soffan och dricker te och tar alvedon, fick inget smärtstillande med mig hem (konstigt, har jag alltid fått tidigare operationer)

Svar på biopsierna får jag inom 4 veckor trodde dr.
Väntan, inget är som väntan.
Inget återbesök inbokat än, stygnen ska försvinna av sig själv.
Också konstigt, tidigare andra operationer har krävt flera återbesök.
Men kanske nyordning, inte vet jag.
Fick en lista med tel-nr jag kunde ringa om nåt kom upp som jag undrade över, ooch visst undrar jag, massor, men inte kan man ringa för det. Får vara viktigare saker känns det som för att störa dem.

Snart sängdags för min del. Hoppas jag kan sova inatt, om inte annat så på ren utmattning. Kunde inte sova i em då jag vilade lite, men skönt att ligga en stund ändå.



"Framsteg vill säga att inga svar finns idag på de frågor man inte ställde igår"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för din kommentar....