torsdag 21 januari 2010

Somnade till slut

Låg och läste till klockan var 0325. Sen måste jag ha somnat.
Hörde inte när tidningen kom, och det är ju ett framsteg i sig.

Men vaknade i morse av att ngn omtänksam granne började spika klockan 0805.
Yes..... tänker man då, DIG ska jag ta ett snack med.

Nåja när man nu ändå var vaken kunde man ju lika gärna kliva upp.
Aousch... hur kan det göra mer ont idag ? Kände mig svag och darrig i benen.
Och huvudet.... värsta dunkadunket.
Ynklig, faktiskt, kände jag mig..... mespropp... Klarar du ingenting, - tänker jag

Lite frukost och läsa tidningen och slappa.
Promenad med Lucas, hem totalslut och kastade mig i soffan... eller kastade och kastade... smög mig försiktig ner i halvliggande läge. :)

Fika, läsa bok, surfa lite. Inte orkat ta telefonen idag.
Man vet inte om samtalet tar 3 min el 20 och det är inte rätt dag idag känner jag.
Och stackars den försäljare som ev. tänkt ringa idag o bara babbla på, bättre låta bli att svara då känner jag. Hade inte haft mycket ödmjukt att säga

Förlåt till alla er som ringt, vem det nu än är, har inte ens tittat efter.

Nu ska jag inta ryggläge i sängen och läsa ut min bok jag håller på med.
Funderar på vad det ska ätas idag, men det får bli nästa sak att ta tag i.

Häpp häpp... inte så positiv och opimistisk idag ändå känner jag..

S K Ä R P N I N G


SMILE iaf...




"Det finns optimister som gläder sig åt att det blir vinter för att kunna glädja sig åt att det blir sommar"

2 kommentarer:

  1. Hej!!

    Så skönt att du fick en tidigare tid!! Jag vet precis hur det är att vänta på provsvar...inget kul alls!!
    Hoppas du slipper vänta 4 veckor. Det brukar väl gå liiiite snabbare trodde jag?
    Hur länge ska du vara sjukskriven? Hoppas verkligen att det känns lite bättre snart och att du kan gå tillbaka och jobba. Du får snart tillbaka M iallafall;-) Det kommer nog kännas betydligt bättre då!!;-)

    Stor stor kram från mig till dig!
    //Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Hej

    Ja det var skönt med tidigare tid, det skulle ju göras så skönt slippa vänta.
    Dr sa att det tog ca 3-4 veckor. Hoppas också det går snabbare.
    Som det ser ut nu ska jag börja jobba 1 febr.
    Och visst kommer det bli bra, bara dumma tankar som jagar mig idag.
    Mmm M kommer ju i morgon, då du, då blir det bra.

    KRAM tillbaka till dig.
    // Cecilia

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....