tisdag 1 juni 2010

Sveriges mest felstavade ord....

.....måste vara LUGN/lugnt/lugna + alla andra böjningar av ordet.

Det är bedrövligt att se hur många det är som har svårt att stava till detta lilla ord. Det stavas inte LUNGT....tex LUNGA är en sån man andas med och där har man n framför g....

Ursäkta mitt lilla påhopp...eller vad man ska kalla det men blir så trött när jag ser vuxna människor som stavar så fel.

Nej alla är inte dyslektiker, det är ju oftast bara det ordet som stavas fel.

Det var allt från "filial ett av akademin för rättstavning"







Ha det gott alla LUGNA fina människor

KRAM CECILIA



"Pengar gör dig inte lycklig, men det LUGNAR nerverna"

3 kommentarer:

  1. Eller hur!!!!!
    Jag kan inte förstå varför folk inte kan stava till LUGN! Det handlar inte om dem som har dyslexi utan väääldigt många kan helt enkelt inte stava till detta ord. Jag ser ibland ocHså, och välL och andra felstavade ord. Jag noterar det men bryr mig inte så mycket, men just LUGN är ju helt otroligt!! :-))

    SvaraRadera
  2. Tant; Ja visst man blir häpen, jag tycker det finns svåra ord som man ibland får tänka efter hur de stavas. Men just det lilla ordet LUGN verkar vara riktigt svårt, iaf för en del.
    Hadde ser man ibland också...

    SvaraRadera
  3. Så här var det ja ;)
    http://www.ordkollen.se/stavning/lugnt-eller-lungt/

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....