måndag 14 juni 2010

Dagen går mot sitt slut

Först blev jag sjukskriven av min dr, jag protesterade, till liten nytta dock, men foten tar för mycket skada av belastning. Så jag är hemma 25% nu i en månad. Man ska trots allt lyssna till sin läkare, och sin kropp.
Sen var jag hos IMC och fick min fot undersökt.
Fick 2 diagnoser: Hälseneinflammation men det visste jag ju, och nu har det också blivit slemsäcksinflammation i den. Lovely.... not.
Han berättade att det finns uppåt 80 olika diagnoser bara i området kring hälsenan.
Skönt då kan man tycka att man "bara" har 2 av dem.

Han behandlade med mycket speciell massage och tryck i 15 minuter.
Kollade hur jag gick på foten och klämde och tryckte.

Den skall nu behandlas 3 ggr i veckan må, on och fre.
15 min massage/tryck per gång. Det kan man göra själv hemma, fick lära mig hur.
Han beslutade också att skicka en remiss vidare till den privatpraktiserande dr på CURA-kliniken och skulle skriva att det var brådskande.
Han hoppades att jag kanske t.o.m skulle få komma till den dr redan i veckan.
Han tyckte det var bra att jag vilade foten och var hemma 25%. Kanske 50% hade varit lämpligt också nu under behandling. Men vi får se. Jag vill jobba.

Det som var riktigt trevligt, tyckte jag, var att han hade sin hund med sig på jobb. T.o.m i behandlingsrummet följde han med oss. Så trevlig och tillgiven. Men så fort behandlingen/undersökningen påbörjades gick hunden och lade sig i sin korg.
Vilken lyx att kunna ha hunden med sig på jobb. Det är få förunnat.

Nåja, känner mig riktigt nöjd efter mottagandet där iaf...

Finns ett ljus i tunneln nu känner jag, och det är INTE tåget som kommer emot mig.



Nu kära vänner blir det filmtajm,
KRAM Cecilia


"Alla människor borde behandlas som luft - något absolut livsnödvändigt."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för din kommentar....