fredag 4 juni 2010

Gräsänka ett tag igen

Denna gång lite längre tid.

Älskade M åkte i måndagskväll till Stockholm för konferens 3 dagar.
Sen bar det iväg till London för att där byta flyg mot Miami.
Så just nu sitter han på flyget, beräknar väl vara framme vid 23-tiden svensk tid. De är 20 grabbar/män som är iväg.
En resa han vunnit för bra säljprestationer på jobb. Kul för honom. Det är han värd. Och ja, jag menar det verkligen.

Det är "bara" en långweekend, han kommer hem igen på tisdagkväll.

Själv ska jag jobba sö-em, må och tis.

Har Lucas extra i helgen, hans husse skulle till landet och byta fönster på sina föräldrars sommarhus. Och eftersom Lucas inte gillar "spik och bank-ljud" så sa jag att jag kunde ta honom i helgen.
Han tar Lucas på söndag vid 15 innan jag drar till jobb. Sen tar jag honom (Lucas) igen på må-em efter jobb.

Idag var första dagen på 5 mån jag "svängde flygplan".... j-lars...
Jag satt mest GSP (group sector planner)=(planera och samordna trafiken för 2 andra flygledare vid sidan av mig) och jag fick minsann mina fiskar varma...puhhh!!!

3 fotoflygare som var "i vägen" mest hela tiden = Skulle samordnas med alla berörda och det var många. Som mest 5 samtidiga fotoflygare.
Då var det också en hel del VFR-trafik (små privatkärror, för er som inte är i branschen) + IFR (= SAS, Malmö Aviation och dyl) naturligtvis, + fallskärmshoppning över Eslöv.....
Tur man hade bra deodorant.



Vilken rysarstart, nätt och jämt man hade näsan över ytan..... men samtidigt riktigt kul. Det är ju liksom därför vi är där.... Vilket bra jobb man har...*nöjd*
Tur jag hade snälla Anna som satt bakom mig idag.

Nu dags för liten kvällsrunda....

Ha det gott alla


"Hemligheten med att flyga är att kasta sig mot marken, och missa"

2 kommentarer:

  1. Så spännande att ni har infört GSP! Det får du skicka ett lååångt mejl till mig om tack. Jag vill veta allt. :-)

    SvaraRadera
  2. Anya: Det införde vi förra sommaren, bra för det mesta, men lätt att bli övermaxad. Kommer mail på söndag....
    Var rädd om dig tills dess. Håll utkik i brevlådan om en vecka ca... :-)
    KRAM

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....