söndag 7 februari 2010

Vaken stora delar av natten

...avskyr när jag inte kan sova.

Jag somnade ganska snabbt, men vaknade vid 0210. Och sen låg jag och tittade mig omkring, var uppe och gick ett varv. Läste i min bok. Surfade lite. Tog ett glas proviva. Vattnade blommorna, sorterade tvätt (tvättdag idag). Löste korsord.
Vid 0430 blev jag lite trött och kröp ner hos min M som sov så gott. Framåt 0500 så slumrade jag till och från. Sista gången jag tittade på klockan var den 0522.
Och så vaknade jag i morse 0720. Vad ska det vara bra för undrar man?

M har haft ont i halsen sedan i torsdags, och i fredags började han hosta och tappade nästan rösten, kraxar som en kråka. Igår hostade han periodvis så jag trodde lungorna skulle brista. Men ingen feber. Så klart blir han trött av detta och vilade mkt igår.


Dum bacill

Ännu känner jag inget av detta så jag hoppas att jag har sluppit få de baseluskerna.

Idag är det stora förberedardagen. Ska ju börja jobba i morgon. Packa väskan, leta fram badgen, och förbereda sig på att det nu är slut på slappardagarna.
Ska bli skönt att komma igång igen. Hoppas allt går bra mentalt också.

Har precis varit nere i tvättstugan och kört igång de 2 första maskinerna. Ska tvätta sängkläderna också men får ju vänta tills M har vaknat, kan inte gärna gå in och slita av honom täcket.

Har i helgen letat runt på nätet efter boende i Thailand. Vi vill bo på "små" ställen, inga hotell/bungalow-områden med 100 rum eller mer tack. Helst ska det vara max 50 rum. Vi tänkte börja i Krabi/Aonang. Ev Koh Koh Kao. Kanske nånstans på Phukethalvön. Vi har boende klart i Khao Lak och så ska vi avsluta i Bangkok.
Vi har inte bestämt vilken ordning vi ska besöka de olika ställena. Bara att vi börjar i Krabi dit vi ju köpt flygbiljett. Och att vi avslutar i Bangkok.
Nåja det är ju en rolig bit av förberedelserna så det får ta den tid det tar.

Mår för tillfället ganska bra, hjärspökena har hållt sig hyfsat lugna, vilket är skönt.





"Det finns tre saker som inte kan döljas: Kärlek, hosta och fattigdom"

2 kommentarer:

  1. Hej, lycka till på jobbet imorgon. Jag har em på tisdag. Tänk på hur du vill att det ska vara imorgon. Känn in känslan. Ta den känslan med dig till jobbet imorgon så blir det som du har tänkt.
    Stor kram Anita

    SvaraRadera
  2. Hej Anita!

    Det kommer säkert gå bra i morgon. Hoppas jag har en bra dag.
    Det är pga av att jag inte fått mina provsvar ännu som hjärnspökena tar över. Och de är inte helt lättövertalade.
    Det skulle ta 2-4 v, i morgon är det 3 veckor så de ska väl snart komma, svaren.

    På tisdag jobbar jag nog 9-1330 ca. Men är ju där i stort sett alla dagar i veckan.

    KRAM Cecilia

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....