söndag 21 februari 2010

Akuta läkarbesök och nu förkylning

Sen sist har jag hunnit vara på akuten 2 ggr !!

I onsdags åkte jag dit direkt efter jobb pga nya blödningar.
Efter ett par timmar i väntrummet var sköterskan vänlig nog att tala om att de 2 läkare som fanns på jouren blivit inkallade på operation, skulle ta minst ytterligare 1,5 timme. Ville jag fick jag gå ut en runda.

Så jag som bor 5 min från sjukhuset (med bil) sa att då åker jag hem en runda, och hon lovade ringa så snart hon visste ngt.
Det gjorde hon också efter ca 1 timme och sade då att det skulle dröja ytterligare pga en komplicerad förlossning efter operationen. Så tidigast kl 21 skulle jag få hjälp. Kanske inte förrän vid 22.
Så jag tackade och bad att få återkomma på min bokade akuttid i torsdags.

Torsdagen kom och jag tog mig till akuten igen, får väl snart VIP-kort där.
Nya undersöknigar och provtagningar, bl.a grav-test. Cellprover och dyl.
Ingen förklaring nu heller till dessa blödningar och den groteska smärtan.
Strax innan jag skulle gå hem kom sköterskan och viskade... du är inte gravid.... jag vet det viskade jag tillbaka... :-) Och så log vi glatt. Vet inte varför hon viskade...

I torsdagsem/kväll åkte jag ner till rökeriet i Limhamn och köpte fiskgratäng och hummersoppa.
M ringde och vi pratade en stund, han skulle köra hem från Sthlm i fredags...
Plötsligt sa han, kan du öppna ytterdörren 1945... Va ? Jag fattade ingenting.
Men han var på väg hem, snacka om positiv överraskning. Oj vad glad jag blev.

På kvällen ringde min kära goa vän Lena, det var kul och jag blev så glad åt att höra din röst, blev verkligt uppiggad. 2 bra saker på samma dag, det behövde jag efter mina akutbesök.
Kom snart ner och hälsa på Lena !!!! Ok, när det blir vår... men dröj inte till efter sommaren.

I fredags kväll var vi uppbjudna till grannen ovanför, hon skulle ha cocktailparty. Blev en kort visit, men hon blev så glad att vi kom, och var orolig att hon skulle störa oss. Men det var ingen fara med det.

Igårkväll hade vi middagsgäster, mkt trevlig kväll.

Vaknade inatt av att hela rummet snurrade runt, höll mig hårt i sängen. (Nej det var inte pga av alkoholintaget under kvällen, det var sparsamt) Skulle se vad klockan var, men ögonen for runt i skallen så jag kunde inte fästa blicken på nånting.
Avtog efter ett tag, men yrseln satt kvar.



Och idag har det varit en yrslig lullig dag, dessutom har värsta brakförkylningen brutit ut. Näsan rinner som ett vattenfall. + att jag haft nya blödningar idag igen. Men orkar bara inte åka in varje gång, detta måste få ett slut

Nu är det sängdags för min del. Druckit vitaminer och ätit soppa, det blir nog snart bra hoppas jag.



Stor go'nattkram till er // Cecilia









"Bordsskick: Det är det som inte hörs, när man äter soppa"

5 kommentarer:

  1. Nu får det väl ända vara slut!!! Förstår att du inte vill åka in varje gång, men har de verkligen ingen aning om varför du blöder som du gör?
    Det måste väl dessutom snart vara dags att få några besked, tycker jag. Fast det hjälper väl inte mycket vad jag(eller du för den delen) vill.....;-)

    Krya på dig och hoppas att förkylningen som kom snabbt åker snabbt också!

    Stor kram!!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Så här går det till här nere: man ringer till sin doktor och säger att man vill ha en tid (för vad det vara må) och får en tid inom loppet av någon timme. Väntetider vet de inte vad det är här.

    Du vet att det är bra med rödvin för blodvärdet va´? ;-)

    SvaraRadera
  3. Elisabeth: Jag kan bara hålla med, nu får det vara slut.....Helst nyss
    Kanske har jag fått en hormonrubbning då de tog ut äggstocken, så nu fick jag en extra P-spruta idag och hoppas det kan lugna ner det hela. Håller tummarna. Skickad vidare till ngn som ska kolla det, blir kallad.
    Förkylningen är redan mkt bättre idag. Nyttigt att vila igår. Vitaminer och frukt gjorde nog också susen.
    KRAM // Cecilia

    Anya: Hallå tjejen, boka en tid till mig.... problemet blir restiden till doktorn bara.
    Här har vi vårdgaranti, men måste säga att de ggr jag åkt in har jag blivit mkt bra bemött, ibland mer än mkrt bra t.o.m. De tar det på allvar och tar sig tid.
    Rödvin är ett bra tips, tyvärr så kan jag inte ta det som måltidsdryck på jobb, men får prova det hemma.....
    KRAM // Cecilia

    SvaraRadera
  4. Du kanske ska söka dig hit? Här står det bara att man inte ska vara "påverkad" under operativ arbetstid vilket kan tolkas lite hur som helst. Och du kan tro att det tolkas fritt...

    SvaraRadera
  5. Elisabeth: Ja du, det är så som du säger, de struntar i vad både du och jag tycker beträffande beskeden...... VILL VETA NU !! Helst NYSS

    Anya: Jaså det är så pass fri tolkning. Inte som här då där bör skall tolkas som skall.

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....