torsdag 11 februari 2010

Hemma igen

.....efter mitt besök på sjukhuset.

Väntrummet proppfullt med folk. Som tur är har kvinnokliniken egen akutavdelning så man slapp trängas med alla andra sjuka människor.
Jag hade fått en tidsbokad akuttid, men fanns också de som bara kom dit och satt med nr-lapp i handen. Men hörde att ngn väntat i 2 timmar.
SÅÅÅÅÅ glad att jag hade en tid. Kom in nästan prick på den tid jag fått.

Otroligt sympatisk och empatisk doktor. Han hade verkligen tid. Pratade frågade och till slut undersökte och sen pratade igen. Han visste nog inte vad stress var. (men han var abslout inte slö och långsam, bara lugn och sansad) Skööönt.

Känns skönt som patient att de tar sig tid. Speciellt när det är en ny doktor man inte träffat innan. Men här var det verkligen inget problem. Jag är lyrisk.
5 guldstjärnor får han.



Han såg till att jag skulle bli kallad igen för återbesök. För såna här problem ville han inte att jag skulle ha i fortsättningen. Det vill ju inte jag heller, så vi var överens till 100 %.
Han rekommenderade att jag stannar hemma i morgon efter att han klämt, tryckt och undersökt noga. Du kan bli lite öm i kväll förklarade han. Bra att de säger det så man vet, om det nu blir så.
1 guldstjärna till delar jag ut för det.



Hittade dock ingen logisk förklaring till smärtan och blödningarna. Men inget som såg onormalt ut heller. (Onormalt för ett hyfsat nyopererat underliv alltså.) Men det skulle defintivt inte vara så.

Så nu är jag hemma igen. Go och Gla'

Vovven myser på golvet och jag ska mysa med min M nu..... me like.




"Den gamle läkaren talar latin, den unge läkaren engelska och den gode läkaren talar patientens språk"

Min doktor idag tillhörde defintivt den sistnämnda kategorin.

4 kommentarer:

  1. Bad du då att få ha honom som läkare även i fortsättningen? Det hade jag gjort!
    Skönt att allting var ok iaf.
    Otroligt bra orsspråk som minsann stämmer till fullo :-)

    SvaraRadera
  2. Tanten: Hehe...vet ej om en doktor på kvinnokliniken kan ta hand om mina bihålor framöver... vad tror du ?
    Men jag ska tillbaka till honom el den som opererade mig, vid återbesöket. Hoppas på dagens doktor.
    Mmm ordspråket idag var verkligen en fullträff.

    kram

    SvaraRadera
  3. Skönt med förstående doktorer, eller hur!!??!!
    Bra att det inte var nåt jättefel då iaf.

    Hoppas du haft en mysig kväll med M!!

    Kram på dig!
    //Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Elisabeth: Ja verkligen, en förstående doktor är GULD värd. Tänk om alla vore så, då vore det så mkt enklare.
    Tack vi fick en mycket härlig kväll.
    Får ju passa på, han reser igen nästa vecka...
    Kram tjejen // Cecilia

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....