onsdag 3 februari 2010

Inte mycket...

....har hänt sen sist.

Mest gått omkring och "deprimerat" mig.
Känner mig hopplöst nere, trött som en avd på ett ålderdomshem.
Håglös, ingen ork, huvudvärk, ont i "undre livet".
Gummiklubbad i huvudet, gråa hår...fler och fler, folkskygg,
osocial, asocial, vill inte umgås alls...
Känner mig helt enkelt som en jävla gnällspik.
Och det är ju det jag är också ser jag när jag läser ovanstående rader.

Ska börja jobba på måndag är det tänkt, 50% till att börja med. Känns hur jobbigt som helst, inte att jobba, men att man ska börja träffa folk, umgås, vara social... det känns som omöjligt just nu. Men måste ju bita ihop och göra det. Det blir säkert jätteskönt att komma igång igen i vanliga trallen. Men för tillfället är det som om det vore en mur, 100 meter hög, som jag måste över... Liksom en "igångspark" där bak som skall till...
Mest rädd väl för att jag ska bli ledsen och inte kunna hålla tårarna borta om folk frågar hur det är, och hur jobbigt blir det för DEM då? Vissa dagar går det jättebra att prata om allt som hänt, andra dagar går det inte alls att beröra ämnet, märkligt...

Tror i grunden att det är ångesten som kommer smygande .. eller smygande o smygande...den har bokstavligen kastat sig över mig, hyrt in sig i ett rum i hjärnan, och vägrar flytta ut igen. Det närmar sig att jag ska få besked på analyser och biopsier. Det skulle ta mellan 2-4 veckor... det har gått 2,5 vecka nu.
*ryser*...jag vill inte VETA, samtidigt som jag vill.
Tänk så fånigt allt blir om det visar sig att allt är bra nu efter op. Allt elakt är utplockat. Då har man gått här och våndats och mått skit till och från i onödan.

Men jag HAR JU iofs redan BESTÄMT att det INTE är ngt, bara hjärnan som inte är med på det resonemanget. Men den är ju ovanligt trög ibland, som bekant. Kan ha att göra med att man är i den berömda medelåldern kanske... vilket uttryck eg... medelåldern... vad kallas de andra åldrarna då undrar man?!? Lagomåldern ?? Kan det var nåt och när är den i så fall? Och så har vi den hemska förmycketåldern, den kommer fortare än man tror. Man står helt oförberedd. Som inför så mycket annat.

Det enda positiva dessa dagarna har varit att man fick öppna börsen och punga ut med en massa kronor för flygbiljetterna till Thailand, dit vi åker 11 nov-14 dec. Inte för att det är kul att bli av med pengarna utan för att nu har man nåt att se fram emot....yieeaahhaa!!


På stranden i Khao Lak

Vacker thailändska

Mojitos...mmm


Men det är ju drygt 9 månader dit... det är LÄNGE !!!! Någon/några kommer att hinna bli gravid/a och föda barn tills dess. Finns olika sätt att räkna dagar.. och detta var det jag kom på passade bäst här.

I övrigt förutom ovanstående gnäll.. är jag OPTIMIST och glad... det har jag ju lovat mig själv.. och löften måste man hålla....så det så !!




"Att resa betyder att nå ett mål, att vandra betyder att vara på väg."


Slänger med ett extra efter att ha tittat i mitt pass innan idag....

"Om man ser ut som sitt passfoto behöver man troligen ut och resa."

Låt oss säga som så... jag BEHÖVER RESA JÄTTEMYCKET !!!!

5 kommentarer:

  1. Hej Cecilia

    Hoppas att tankarna på Thailand kan få dig på bättre humör. Det är ju ett ljuvligt ställe :)
    Jag tänker på dig och hoppas att du snart får goda besked. Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Hej Sanna!

    Ja Thailand hägrar, igen. Känns såå skönt att ha det att se fram emot.
    Håller också tummar och tår för att det skall vara "snälla" besked som kommer.
    Det blir det !!
    Tack för din omtanke

    KRAM Cecilia

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Hoppas hoppas du snart får några svar. Det är riktigt jobbigt men ovissheten!!
    Sen håller vi ju tummarna för att det blir bara bra besked du får!!
    Förstår att det kan kännas jobbigt att vara så "skör" då du skall tillbaka och jobba, men det är ju inget att göra åt. Bättre så än att gå och hålla allt inom sig!!!! Det finns så många människor som tycker om dig och bara vill göra gott så du kommer nog främst att känna kärlek när du kommer tillbaka;-)
    Njut så gott du kan av helgen och så kanske vi ses på jobbet nästa vecka. Jag tänkte komma förbi nån dag och prata lite skit;-)

    Stora kramar//Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Hej Cecilia, för mig får du vara precis som du är, med tårar eller ej. Inte meningen att du ska ta på dig att det blir jobbigt för mig. Du har nog med ditt eget. Viktigast tycker jag är att du kommer tillbaka o är en av oss på jobbet. Vi som inte har varit i din situation eller liknande kan omöjligt förstå vad du går igenom. Jag har några saker till dig, eller rättare sagt till ditt hår.....
    Hoppas att vi ses snart. Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Hej

    Elisabeth: Ja väntandet är så drygt, jag vill ha besked nyss känns det som. Ovisshet är nu ett ord jag lagt i högen bland andra ord jag inte längre gillar.
    Det kommer gå jättebra att komma tillbaka till jobb, jag vet ju det eg, men när hjärnspökena tar över.... då kan de får en att tänka vad som helst.
    Åhh vad kul det vore om vi kunde ses på jobb i nästa vecka. Jag jobbar halvtid och är där ca från 9-10 tiden om dagarna. (sovmotgon...*tsss*)
    Tack snälla för din värmande ord.
    Massor av kramar till dig.

    Anita: Tack, jag vet ju att man är som man är och oftast accepteras för det.
    Och jag ska börja jobba på måndag som sagt 50% blir det. Och det blir då halva dagar. Man ska börja så nätt så man orkar.
    Mmmm håret mitt behöver verkligen omhändertas. Har fått ny färg (toning) i det idag, alltid nåt.
    Hoppas du jobbar nästa vecka så vi ses.
    Tack för din omtanke.
    Kram kram // Cecilia

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....