torsdag 4 februari 2010

En ganska bra dag

...har det varit idag.

Efter "dumheterna" som for i huvudet igår fick jag nog. Jag vet ju att det kommer gå bra att gå och jobba. Det ska t.o.m bli kul, kanske lite jobbigt men kul.
Men vissa dagar är det bara så att hjärnspökena hyr in sig i ett rum i hjärnan och vägrar flytta ut. Och jösses vilken oreda de kan ställa till med. Gårdagen var ett praktexempel på detta.

Jag vaknade i morse och bestämde mig för att idag ge hjärnspökena ledigt.
Det tog tid att övertala dem, men till slut gav de med sig, och gav sig av för en stund. De har inte hittat hem riktigt än. Knackar på så smått men jag vägrar öppna och släppa in dem.

Jag har ny hårfärg.... eller ny och ny... röd mahogny... köpt på burk. Bara toning så det går att tvätta ur. Men de gråa små äckliga är borta för en stund iaf.

Varit och köpt mig ett träningskort, ska börja med träningen tidigast den 1 mars (dr order).

Har oxå varit på en liten shoppingtur, och det kan ju göra vilken människa som helst på bra humör.
En tunika + en kofta på Lindri, och sen bar det av till Carolina i Åkarp på Kvinnligt Under.
Världens bästa underklädesaffär. Och där shoppades det loss kan jag säga. Nytt underliv kräver nya underkläder (Inte för att det ser annorlunda ut på ngt sätt, mer känslan att klart det ska ha nåt nytt att få på sig) ... allt ska ha sitt... Blev lite uppe till oxå. Bättre service får man leta efter.

Och pssst... Elisabeth.... jag har varit och köpt på mig en omgång glass.



Nu hemma igen efter en tur på 3 timmar. Och ja, jag är lite trött så ikväll blir det ryggläge i soffan.

Min älskade M är i Stockholm, men bara över dagen, kommer hem i kväll vid 23-tiden så ska hålla mig vaken tills dess iaf, hoppas jag.

Tack till Sanna, Elisabeth, Anita och Camilla för era värmande ord, svar finns på den dag ni skrev dem.

Tack också till Ulrika som nu kämpar på IGEN efter ett nytt trist besked. Du har så mkt klokt att säga i dina mail att jag blir alldeles varm och mkt lugnare när jag läser dem. Du är en kämpe. En mycket klok och sympatisk sådan.

Idag har jag faktisk känt optimism igen. Härligt !!



"Du möter människor som glömmer dig. Du glömmer människor du mött. Men ibland möter du människor du inte glömmer. Det är de som är dina "vänner"

4 kommentarer:

  1. Skönt att du vägrar släppa in hjärnspökena. Rätt åt dom!!
    Shopping och glass kan göra vem som helst lycklig;-) Jag tänkte också åka till kvinnligt under och shoppa loss. Måste ha flera bh-ar och dessutom nåt att sola i till sommaren.
    Stor kram till dig tjejen!
    //Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Jag tog "makten" över dem igår. Och hoppas att de blir borta ett tag.
    Säg till om du vill ha sällskap när du ska till Kvinnligt Under. Jag ska dit nästa vecka och hämta en grej hon fick beställa åt mig.
    Hon har mkt bikinis och tankinis. Snygga grejer.

    KRAMAR // Cecilia

    SvaraRadera
  3. Ville bara skicka en kram till dig Cecilia!!
    KRAM Maria CS

    SvaraRadera
  4. Tack snälla goa Maria, den behövde jag.
    Skickar tillbaka en till dig oxå.

    Kram Cecilia

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....