onsdag 17 februari 2010

Tom och innehållslös

Denna natt har jag kastats in och ut ur sömnen, mest ut, varit mer vaken än sovit.
Jag känner mig tom, dränerad, nollställd, som ett blankt papper, innehållslös.

Har hunnit tänka mycket inatt.
Bl.a om tillhörighet och utanförskap, men det kommer jag att återkomma till vid ett annat tillfälle.



Har hängt fram optimistdräkten, den kommer att tas på efter duschen. Och den ska stanna på länge.




"Livet är som en påse, det blir tomt och innehållslöst, om man inte fyller det med något"

2 kommentarer:

  1. Jag är dålig på att visa det, men jag tänker flera gånger om dagen på dig och undrar hur det går och hur du mår.
    Hoppas du snart får ditt väntande besked så oron kan gå och hänga sig.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tanten: Tack snälla du, jag mår faktiskt ganska bra måste jag säga.
    Bara de förbaskade beskeden som inte kommer nån gång. Frågar varje gång jag varit inne på akuten.... men nej då....
    Tålamod är en dygd.
    //KRAM

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....