tisdag 16 februari 2010

Humöret dalar

Dagen började så bra, kände mig pigg och gla'.

Ringde och frågade efter mina provsvar, men det fanns inga.
De lovade att det skulle ta mellan 2-4 veckor.
När det gått 3 veckor började nervositeten på riktigt,
nu efter drygt 4 veckor känner jag mig smått uppgiven.
Nu börjar dagen rasa.
Irrationella känslor drar in i min kropp.
Frustration, nervositet, ilska, förbannad, uppgiven, less och känner mig övergiven.
Jag fungerar inte som jag ska. Jag vill gå vidare i mitt liv, leva och NJUTA av livet.... slippa vänta o vänta o vänta. JAG VILL VETA !!!!!
Jag är en människa med känslor som vill ha svar.
Tror absolut inte, och vet att det inte är så... att de dröjer med svaret med flit.
Försöker hålla humöret uppe men det tär.....

Har ett antal ggr nu sista tiden fått höra att det kommer att gå bra ska du se.
JAAAAAAA det vill jag också tro. Och har själv sagt hela tiden, mest för att övertyga mig själv.

Men ibland... som idag, när hjärnan kidnappats av dumma tankar, och det kommer igen, samma sak...vill jag bara skrika... och VAD VET DU OM DET ???!!
Har DU fått mina provsvar ?
Folk vill så väl, och jag är egentligen jättetacksam för att de försöker pigga upp mig, men ibland känner jag... -och hur vet du hur jag känner det inne i min skalle just nu....
Dock biter jag ihop och ler och säger tack. Man vill inte såra ngn som försöker uppmuntra mig.
Men ibland slår det runt i huvudet på mig, och det är när de förba*^"""¤# hjärnspökena tar över.

Allt detta för att tålamodet tryter, oron stiger, samtidigt som jag tänker, -men hallå dumskalle hade det varit nåt elakt hade de hört av sig mkt tidigare....Precis som dr sa i torsdags...misstänker man att det är elakt det som finns där inne påskyndar man i regel så mkt de kan. Och det hoppas man att det är så.
Men då jag ringde idag sa de att det finns de som blev opererade kring jul som inte fått svar än, många som ringer.

Hur kan man bli på så dåligt humör ???.... skäms över mig själv. Känner inte igen mig alls.



Får dra nåt gammalt över mig... och hoppas jag vaknar go o gla i morgon igen.

Förlåt för mitt gnäll här ovan... men det tog över helt ikväll.

Ska gå och leta upp STORA optimistdräkten att ta på mig imorgon.





"Hemligheten med tålamod är att hitta på någonting annat att göra medan man väntar"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för din kommentar....