fredag 12 februari 2010

Hjärnsläpp !

Åkte till hoddorna och fick allt jag ville ha där, och lite till... jag erkänner.
Krabbklor, musslor, räkor, hälleflundra, lax och löjrom. + att jag köpte jättefin torskfile som jag lade in i frysen till en annan dag.

Skulle sen köra till affären och köpa saffran, det är gott i fiskgryta.
Hade ingen lapp jag tänkte det kommer jag ju ihåg..... eller?
Strosade i affären och hittade rotfrukter, lök av olika sorter, potatis, vispgrädde och creme fraiche bl a.
Nöjd körde jag hem och packade upp allt....... utom..... ja just det saffran.



Arrghhhgrr...*#---*^*.. hur dum får man bli egentligen? Gränsen går väl ungefär där jag är nu.
Vad är det man säger? No Brain, no pain.

Ibland undrar jag om jag behöver en riktig undersökning av skallen och dess eventella innehåll.
En sak skulle jag komma ihåg att köpa, och det var det enda jag inte kom hem med.
Jag blir rädd för mig själv.

Nu får älskade M stanna i affären på hemvägen och fixa det. Jag orkar bara inte gå iväg en gång till och komma hem med glass eller nånting, men ingen saffran.



Tur man kan skratta åt sig själv iaf.





"Människans hjärna är en anordning som ska förhindra öronen från att trassla in sig i varandra"

3 kommentarer:

  1. Hej igen, jag skulle nog vända på det du gjort idag o tycka så här; "vad duktig jag har varit som tog mig ner till hoddorna o fick med mig så mycket godsaker hem. Tänk att jag tom tänkte på en annan dag, när det är snörusk, blåst o drivis, o man absolut inte vill gå ut.....då har jag en god fisk i frysen. Bra Cecilia! Jag har också inhandlat en hel del annat gott o tog mig själv hem!!!!"
    Saffran är inget som ät tungt och det hade varit värre om du kommit hem med saffran o inget annat...!!! Tror inte att du behöver undersöka skallen. Dina tankar är av naturliga skäl fokuserad på andra saker. Du gör många bra saker just nu och jag vill att du försöker fokusera på dem o inte på det som inte fungerar. Gör en plus minus lista o jag är övertygad att plus vinner.
    Skickar en övning till dig på mejlen så kan du säkert distrahera tankarna nån dag när du inte har så mycket annat att göra. Ha en skön kväll med M och god mat o gott vin! Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Anita säger allt så himla bra..just så är det och just så ska du tänka! Hade kunnat komma med ett klämkäckt svar här, men sanningen är att hjärnan klarar inte av allt. Den har fullt upp med din kropp och dina tankar nu...så den skiter faktiskt i din saffran :-)

    SvaraRadera
  3. Anita och Tanten:
    Tack, jo jag vet, hjärnan arbetar på sitt håll och jag på mitt.
    Men blir så less när jag är så glömsk.

    Saffranen kom hem iaf, och det blev en rysligt god fisk och skaldjurssoppa (istället för gryta) och ja, jag kom ihåg att lägga i saffranen jag fick hem....*nöjd*

    Kram tiller båda

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....