onsdag 12 januari 2011

KAOS.....

......tror jag är det bästa ordet om man ska beskriva Malmö KK med ett ord.



Ett annat bra är katastrof. Eller varför inte oorganiserat.
Oavsett vilket så blir man TRÖTT och ledsen efter att ha varit på ett besök där.

Kom dit igår, träffade henne (Helena) som satte in spiralen i höstas. Hon ville kolla att allt var som det skulle. Och jo kramperna har ju minskat betydligt, och blödningarna har upphört. PEPPAR PEPPAR ta i trä.

Hon läste vidare i journalen och hittade heller inte informationen/resultatet efter den stora undersökning jag gjorde tidigt i höstas. (Jag har efterfrågat det massor av ggr via tel) Hon sade också att det är konstigt att det står ibland att de ser nåt på vänster äggstock och ibland inte.

Så vi stegade in till sköterskorna på mottagningen och så ville hon boka en tid för en rejäl och slutlig undersökning där svaren skall vara TYDLIGA. Antingen finns där nåt eller inte. Men njae de ville nog att jag skulle upp till ultraljudsavdelningen.
Jaha... så då gick vi en våning upp. Njae, tyckte de där du ska nog ta en tid på mottagningen. Men då så blev det en väldig diskussion, för då hade vi ju nyss varit där. Jamen ultraljudsavdelningen kunde inte ge mig en tid utan remiss. Jaha sa Helena då skriver jag väl en remiss då.

Men så började de titta i mina papper. Där står det efter en undersökning i höstas att den dr (ultraljudsdr) ville titta igen på livmodern efter 4 veckor för han var inte säker på vad det var han sett egentligen.

Sen står det att min dr XX som jag gick till då, hade varit uppe på ultraljudsavdelningen efter att jag ringt henne o frågat efter mitt svar. (Hon fck aldrig svaret, ultraljudsavdelningen påstår att de skickat det 2 ggr.)
Nåväl dr XX hade då tillsammans med överläkaren där på ultraljudsavd. tittat på mina bilder och bestämt att det var inget att bry sig om det som syntes. Och att patienten (jag) sen i samråd med dr bokat av nästa tid.

Detta var helt nytt och okänt för mig.

Detta svar finns BARA på ultraljudsavdelningens journal, ingen annanstans.


Min dr XX sa att jag inte behövde göra om den stora undersökningen igen och att hon skulle ta bort min tid som skulle vara inbokad.
Det stod också att patienten och dr XX kommit överens om att patienten skulle kallas av dr XX igen i januari.
Detta var också en nyhet för mig.
Detta stod också ENDAST i ultraljudsavdelningens journal. Och detta för att de har olika journal"modell" där och på de andra avdelningarna.

Jaha sa jag lite irriterad, men jag då, det är ju liksom mig det handlar om, VARFÖR har ingen talat med mig om ngt av detta. Det finns ju faktiskt en människa i andra änden som är orolig och har ont och besvär.



Ja det visste de inte, det fick jag ta med min dr XX. Jaha sa jag och när har jag tid hos henne då ? Ja det får du ta med mottagningen.....*suck*
Så då traskade vi ner där igen. Och gissa vad...... DR XX har slutat, eller är iaf tjänstledig från Malmö KK. Jaha och vem har då kallat mig istället ? Njae det var ju ingen som gjort det, för det stod ju inte i mottagningens journal, det stod ju bara på ultraljudavdelningen.

Blir man irriterad, trött, ledsen, förbannad och uppgiven ?? Svaret är JA.

Nåja nu såg iaf Helena till att jag skulle få en tid. Och det får jag i februari hos den dr som opererade mig i jan förra året. Och då skulle jag få klara tydliga besked om vad som syns och inte.
Tydligen är det inget att bry sig om det som syns på livmodern nu. För den överläkare som tittat på de bilderna tillsammans med dr XX och några till är tydligen väldigt skicklig. (Då tänker jag genast, hur orkar han jobba i detta kaoset om han är så duktig...hmmm)

Ingen är ju gladare än jag iofs att det inte är nåt att vara orolig för, men jag blir också nästan rädd för den avdelningen snart. Kan man lita på dem, den ene vet ju inte vad den andre gör, inga journaler är korrekta.
Undrar bara stilla varför de inte berättar ALLT för patienten, i detta fallet lilla jag. Jag vill ju veta, slippa gå och oroa mig. Hoppas jag ALDRIG behöver bli sjuk och opererad igen.


Så kontentan var när jag gick därifrån.
- Inget att oroa sig för.
- Kallelse till ny slutlig undersökning i febr.

Undrar om den dr får reda på det då, att jag ska komma, och vad han ska kolla ?...hmmm

Nåja det återstår ju att se.

Fram tills dess ska jag försöka vara go och gla, och glömma allt som har med livmoder, äggstockar och Malmö KK att göra.



Oj, vilket långt inlägg detta blev då, har ni orkat läsa ända hit så borde ni belönas.



Kram på er, njut av denna onsdagen, den är snart slut.




"KAOS är namnet på den ordning som skapar förvirring i våra sinnen."

7 kommentarer:

  1. Man blir bara så trött på folk som sover på jobbet... Nu får man ju verkligen hoppas att dom vet vad dom säger, det är ju underbart att du inte ska oroa dig men dom gör inte mycket för att man ska känna sig lugn...

    Kramar från Lisbet

    SvaraRadera
  2. Hej hopp, februari gäller nu alltså. Japp då ser vi fram emot bra bilder och bra läkare.

    SvaraRadera
  3. Jag köper din förklaring att du inte vill missa gamla inlägg, men finns det inget du kan göra?? Synd att man drar sig för att skriva något när det är FEM moment man måste igenom för att kommentera hos dig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ingen skall dra sig för att skriva kommentarer så jag tar bort kollen igen.

    KRAM.....

    SvaraRadera
  5. Men...nu går det inte att kommentera i gamla inlägget.

    Hej förresten.
    Är ute på bloggtur och kikar runt:-)

    Jag missar inte gamla kommentarer nu då jag kom på att det går att gå in och läsa dem på lång rad om man trycker instrumentpanel och sen kommentarer.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Nu gick det inte att kommentera det nya inlägget :-))
    Kram på dig och tack för att du kallar mig klok. Får leva på det resten av veckan ;-)

    SvaraRadera
  7. Nu förstår jag varför du inte orkade berätta allt detta i går kväll...vilken pärs!!! Kram till dig iaf.

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....