tisdag 25 januari 2011

ÅNGEST

Lucas fick inte komma hem idag heller. Nu vet vi inte om han får komma hem mer. Han har fortfarande ont i magen och svarar inte tillräckligt på smärtstillande medicinen. Vi kan ju inte ta hem honom om han inte mår bra/blir bättre. Snart måste nog beslutet tas om vi ska låta honom somna in............*ÅNGEST*

Och om jag ska låta honom somna in. Ska jag då låta veterinären göra det utan att jag åker dit. Eller ska jag åka dit och träffa honom och han blir skitglad att jag kommer. Sen ska sprutan sättas och han ska somna in.
Då plågar jag nog både honom och mig. Men hur mår jag om jag inte får träffa honom igen. Att jag inte är med honom.....

Hoppas man vaknar i morgon och allt e en dröm. Att han bara e frisk liksom.

Ska först på rättegång i morgon bitti. Så imorgon blir det ingen så där kulig dag precis.

Ha det gott

6 kommentarer:

  1. Vad ledsamt!! Hoppas får man väl ändå att det ska vända?!?
    Förstår precis - det här är den tuffa sidan av att ha djur.

    Kram till er!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt, vill inte vara i din sits och behöva bestämma detta jobbiga om du ska dit eller inte.... Skickar massor av kramar och styrka till dig..
    Lisbet

    SvaraRadera
  3. Tänkte komma med ett klokt råd, men insåg att det funkar inte så när det gäller känslor.
    JAG hade nog åkt dit och varit med sista stunden för att inte få dåligt samvete längre fram, men det är ju jag det. Du kanske funkar på helt annat sätt. Det viktiga e att du inte ångrar dig efteråt utan står för ditt beslut och följer hjärtat. Förnuftet kommer också att vilja vara med och betämma.

    Ang rättegången, så råder jag dig att ge honom fingret sista gången ni ses.
    Klokaste rådet idag?? :-D

    SvaraRadera
  4. Följer din blogg, det vet du och det smärtar i hjärtat att läsa om Lucas... Jag hoppas han blir bättre annars tycker jag att du ska åka och hälsa på honom, även om det blir för sista gången.. du kommer att ångra dig annars.
    Håller tummarna...
    Tusen kramar / Lena

    SvaraRadera
  5. Tack goa fina människor.
    Som tur var så slapp jag göra valet riktigt än. Lucas blev ju bättre och fick komma hem.
    Men känns ändå som jag hade gjort valet att åka dit. Så gjorde jag med första vovven.

    KRAM Cecilia

    SvaraRadera
  6. Tant: Nära fingret blev det...... men tänkte att ..nä han är inte ens värd det,...

    KRAM på sig

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....