torsdag 20 januari 2011

Ajaj ojoj

Idag har jag och min mage inte alls varit kompisar. I flera avseenden.
Främst idag för att den gjorde så himla förbaskat ont. Ska få provsvaren i morgon. Hittade inget på de första proven.
Ofta annars är vi inte heller kompisar, jag och magen, den är liksom för stor....


Måste finna kraft att orka göra den mindre. På riktigt, på allvar liksom. Men det är ju så himla gott med mat. Älskade M är dessutom en suverän kock.

Har idag packat in 12 st ryggfileer från dovhjort och slängt in i frysen.
Det är gott och nyttigt kött. Det är de där tillbehören som gratänger, såser och annat som gör att man inte blir smalare precis.

Nu ska jag gå ut med liten Lucas. Han är piggare idag men inte helt kurant.
Hittade dessutom en liten knuta på honom. Så jag ska boka tid på djursjukhuset för koll.

Ha det fint denna torsdag.



"När huden spänner för hårt över magen, slappnar den kring ögonen"

1 kommentar:

TACK för din kommentar....