måndag 17 januari 2011

Diet

Jag har sen jag kom hem från Thailand haft ont i magen VARJE dag. Nu blev jag lite trött på det förra veckan. Så jag uppsökte farbror doktorn. Ett antal tester och prover togs. Ska få reda på dem i morgon.


I helgen, speciellt i lör-fm var livet ett litet helvete, jag var en flitig toa-besökare. Mår inte illa el kräks, har bara så ont i magen. Bättre i lö-kväll, sen började eländet igårkväll igen. Och inatt... tjo... då fick man veta att man levde. Ingen sömn = inget jobb idag.

Bestämde i morse att nu får det minsann bli dietkost. Idag blev det fil+vetediet till frukost. Gott ?? Inte det minsta, men var iaf hyfsat snällt mot magen. Nu ikväll ska jag koka torskrygg. Så får vi se om det är snällare mot mig. Det är INTE katarr för det har jag haft innan och känns inte så här.

Nåväl, det går väl över tills jag gifter mig. Nej älskade M har inte friat, så får kanske dras med det en stund :-).

Lilla foten behandlas ju i sjukgymnastik. Metadels hemma. Har ett kärt litet program som jag kör varje dag. Och foten blir sämre i samma takt som jag tränar. Men... jag får ingen läkarhjälp förrän jag gått där i 3 månader så jag biter ihop. När den är som sämst kanske det vänder och övningarna faktiskt gör nytta. Skam den som ger sig. INGEN ska säga att jag gav upp, och inte följde sjukgymnasten råd....

Nu ska jag gå ut och ta tag i matlagningen. M är och tar sig en öl efter jobb med grabbarna. Kommer snart hem.
Han åker i morgon bitti och kommer hem igen på fredag. Så vi ska mysa lite ikväll, äta gott (torsken) och sitta och småprata.

Var rädda om er ute i dimman.



"Att äta är magens behov, att dricka är själens"

2 kommentarer:

  1. Tanten som påminner17 januari 2011 kl. 18:54

    Njut även av idrottsgalan ;-)

    SvaraRadera
  2. Det är för dåligt att han inte friat! Jag har ett bra tips på var man kan gifta sig... :-)

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....