fredag 21 januari 2011

Inlagd

Älskade Lucas blev inlagd på djursjukhuset i em.
De ringde från dagis och sökte mig på jobb för att berätta att han inte mådde bra alls. Som ett riktigt dagis med barn nästan.
Han hade kräkts flera ggr och låg bara och sov.


Så jag åkte och hämtade honom efter jobb, och åkte till djursjukhuset. Man kan ju inte gå hem för vård av hund. Men kan säga att hade det varit riktigt illa hade jag sjukat mig och gått hem. Jag hade varit sjuk--- av oro--- och hur skulle jag kunna sköta mitt jobb då?

De trodde det kunde vara nåt med bukspottskörteln. De skulle ta blodprover, röntga magen, ge honom näringsdropp, ev antibiotika, smärtstillande. Han hade ont i magen när de klämde och kände på honom.
Ringde till djursjukhuset i kväll, de tyckte han var ganska pigg, hade varit ute och kissat. De ska svälta honom i 48 timmar, ingen mat el medicin genom munnen. Magen ska vila.
Får vidare besked i morgon fm när de gått ronden.

Nu sovdags, det har varit en jobbig dag, känslomässigt iaf.

Och ..... glömde ju... älskade M kom hem i em/kväll, han har varit borta sen i tisdagsmorse. Härligt iaf, ha ngn att krama om.

Hoppas hoppas Lucas får komma hem i morgon.
Stort tack till dagispersonalen som tar/tog så väl hand om Lucas och ringde mig då han inte mådde bra. Ringde o pratade med dem i em/kväll när jag kom hem. De undrade hur det var och var glada att de ringt mig. Ibland undrar de, ringer man i onödan? Hur sjuka är vovvarna ? Här var det helt klart rätt val.
De har ju trots allt ansvar för hundarna då de är där. Händer nåt riktigt akut har jag skrivit på papper att det får ta honom till veterinär utan att ringa och fråga.

Kram på er alla och njut av helgen.



"Han blev väckt av en mygga, som ville ta blodprov"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för din kommentar....