söndag 1 augusti 2010

Sista skälvande timmarna

....innan det är dags att återinträda i arbetslunken. Semestern är slut !



Lite panikartade känslor finns det allt... Kommer klockan att ringa ? Kommer jag att vakna? Hittar jag min badge? Ja, var är den egentligen? Kommer jag ihåg att ta den med mig alls?
Vilken frekvens har Halmstad ? Ängelholm ? Berlin? Rönne ?
Allt känns som bortblåst.
Men man vet ju sedan tidigare år, att när man sätter sig där på plats framför skärmen, och headsetet kommit på plats, då finns frekvenserna där. Som om man aldrig varit därifrån. Man (jag) är lite extra försiktig de första dagarna och lägger gärna till 1 NM extra el 2 i sida.

Hur min Danmarksresa var kommer jag till i ett annat inlägg. Nu ska tvätten hämtas i källaren sen är det sovdags. Takboxen ska lämnas prick 0700 i morgon sen full fart till jobbet.

Ha det bra alla och sov så gott när det blir dags för sängen.



"Semester: tillfälligt uppehåll i en människas dagliga ogärningar"

1 kommentar:

  1. Ängelholm, Berlin och Rönne kan du skita i...bara du minns Halmstad ;-)

    Lycka till med det ny-gamla jobbet, du är snart inne i den vanliga trallen igen och det känns som om du inte varit därifrån alls. Ops, skulle ju peppa inte motsatsen..men du fattar vad jag menar ;-)
    KRAM

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....