lördag 7 augusti 2010

Småplock ur dagarna som varit....

Det är helg och redan har en arbetsvecka passerat.
Nåja jag har bara jobbat 3 dagar + en natt.

Igår brann flitens lampa här. Plockade ättiksgurkor på fm, och på eftermiddagen koktes det svart vinbärsgele. Idag ska gurkorna tas om hand.

Nästa vecka dags för besök på kvinnoklniken igen. Blir inte så kul. Haft 8 dagar utan kramper, smärta och blödningar sedan jag var där i juni. Jag undrar när detta ska upphöra. Det skulle avta sa de sist..... yea right..



Det tar liksom ganska mycket på psyket också, man mår inte bara fysiskt dåligt av det. Men det är märkligt hur man kan vänja sig vid en viss typ av smärta. Inte så att jag inte känner den. Men den smärta jag inte uthärdade utan att få gå o lägga mig för 4 mån sen, gör nu "bara" att jag får stanna upp lite med det jag håller på med. Visst ibland är det så illa att smärtstillande måsta intas.... jaja... gnäll gnäll.

Har precis käkat frukost med älskade M, jag har jobbat i natt och ska slappa en stund nu. Han åkte och spelade golf, ska gå ut 12.08. Så beräknar att han är hemma igen vid 17.
Jag kan kanske passa på att vila en stund när jag är ensam hemma, ska ju jobba igen i natt.

En månad kvar tills jag ska upp i rätten igen mot "snorvalpen" som körde på mig / krockade med mig, för 2 år sen drygt. Han blev ju fälld i juni som orsakande till olyckan, nu är det ersättningsanspråken som ska fixas. Får väl inte en spänn förmodligen. Men man måste ju prova.
Med det hängande över sig mår man inte heller så bra.

Men men det finns mycket annat att glädja sig åt.

Nu ska jag lägga mig och titta på en film, jag började se den i går em.

Ha en finfin lördag alla.....



" "Ersättning utgår" - va nu rå, får man inga stålar ? "

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Idag har jag ätit "Gunnels gurkor" Hihi fick den av Ronny (min morbror) som odlat och gjort inläggningen efter att han fått receptet av mamma. Helt ljuvliga!!! Nästa år ska jag också plantera sådanna gurkor och lägga in massor att äta hela vintern!! Kramar på dig! Camilla

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....