måndag 23 augusti 2010

Försvunnet....

.....inlägg. Jag skrev ett inlägg i bloggen igår em. Nu finns det inte här.....hmmm.
Har fått kommentar i mitt andra inlägg (söndag)om det, så vet ju att det funnits.
Skriver lite om det igen. Så ni som ev. läste det igår kan sluta nu om ni vill...

Iaf så handlade det om att jag är en oansvarig person.

Jag delar Lucas (min hund) med mitt ex. Jag har honom (hunden alltså) så-em till fre-em. Exet har honom fre-em till sö-em.
Vilket alltså innebär att jag har honom ca 240-250 dagar per år och han har honom 115-125 dagar per år. Jag hjälper honom de helger jag kan. Om han ska bort på konferens, måla, flytta el vad det nu är.
Han har hjälpt mig då jag var opererad och då jag reser.

Nu har jag bett honom att ha Lucas extra då jag reser bort i september en torsdag - tisdag, det skulle inte vara några problem sa han.
Sen påminde jag honom om att jag ska resa bort i nov-dec 5 veckor. (har nämnt det tidigare för honom, i våras. Då var det inte nåt problem) Nu säger han att -jaha hur tror du de ska gå till? Tänk om jag behöver resa i jobbet.

Jo visst det funkar väl som när jag har honom 250 dagar, kan jag inte resa i jobbet så får jag ju låta bli. Men nu kunde han inte låta bli säger han.
Och sen säger han:- Hur kan du vara så oansvarig att du reser bort när du skulle ha Lucas...???...........WHAT ????? mållös.... sen så....

Jaha, oansvarig?? jag handlar all maten till Lucas, badar, kammar och klipper honom, tar alla djursjukhusbesök, köper mediciner, fixat dagis, betalat försäkringen. Ordnar allt för Lucas. Jag har honom 2/3 av tiden.
Av alla somrar sen vi separerade har jag haft honom alla mina semestrar så länge jag varit i Sverige. Husse har haft vår,höst och sommarsemestrar då han inte erbjudit sig en enda dag att ta Lucas, om det inte varit för att jag rest på semester nån vecka.
Lucas har då suttit på dagis, ibland på kvällar då dagiset är stängt egentligen, (men vi har en deal). Då kunde ju husse erbjudit sig att ta honom lite extra, men nej då. Ska jag bara resa då Lucas skulle vara hos husse blir dte korta resor, fre-em till sö-em. Då hinner man ner till Thailand med flyget och vända. Trevlig resa det ju...
Och så beskylla mig för att vara oansvarig..... fy fasen.
Beskyll mig för att vara dum, idiot, tjock, ful, fet, förvirrad, impulsiv och mycket annat... men oansvarig... det var det mest orättvisa jag hört på länge.
Blir både ledsen och arg....

Har iaf sagt nu att jag tar Lucas själv på alla mina lediga helger så behöver han (husse) inte känna sig överbelastad, eller vad det nu handlar om.
Jag hade gärna haft Lucas på heltid, och fått lösa de problem som uppstod. Men orättvist mot honom, han gillar ju sin husse.
Som att förbjuda ett barn att träffa en av sina föräldrar.

Det förstörde verkligen min helg. Mitt goda humör dalade när jag tänkte på detta.

Men redan idag är det bättre, tänker att det måste vara något annat bakom som gjorde honom grinig och tjurig.

Han ska inte få förstöra fler dagar nu med detta. Så det så!!
Har iaf hämtat Lucas och han ligger vid mina fötter på golvet.
Ska snart ut en runda och sen ska jag på återbesök på sjukhuset och kolla upp åter en gång varför jag har sådana smärtor...... får väl samma svar som annars. Det går över....

Ha det gott alla // Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för din kommentar....