måndag 9 augusti 2010

Däckad

Det har varit en *##¤^¨^** natt. Fy f*n så ont jag har haft. Det var länge sen det var så kraftfull smärta.
Där fick jag för att jag gick och var glad i går och förrgår.

Jag jobbade natten till igår och kände mig lite kymig hela natten, lite småont. Men inte mer än att Ipren dämpade det värsta.
Sov någon timme sen var vi iväg och slog lite golfbollar.
När vi kom hem skulle vi städa. BLÄÄÄ säger jag. Vi höll på en timme sen däckade jag på soffan. Helt utpumpad, värk i kroppen och allmänt mesig, småvärk i underlivet.

När jag skulle lägga mig igårkväll kunde jag inte somna. Men till slut så....
Vaknade strax innan 3..... aousch... hur j**la ont kan det göra, vilka kramper och blödningar. Ipren och alvedon intogs raskt. Men gjorde nästan ingen nytta så fick leta fram starkare saker. Men det tog sin tid innan jag kunde somna om, inte förrän vid 0530.

Tittade på klockan vid 5 och då började smärtan dämpas.
Ställde klockan på 7 i morse. Skulle ju upp och jobba. Men jag var helt drogad av pillerna jag knaprat i mig på natten så jag var tvungen att ringa och sjuka mig.....igen. Vet inte vilken karensdag i ordningen detta är. De måste ju undra vad jag håller på med. Vissa dagar går allt bra sen plötsligt är jag sjuk... igen.

Det går inte att fortsätta så här. Dels kostar det skjortan, dels är det asjobbigt.
Det kan inte vara en frisk äggstock men troligare livmoder som beter sig på detta vis. Nåt måste ju vara fel. Jag ger mig inte på den punkten. Inte lönt åka in till akuten varje gång heller, de undersöker men hittar ju inget säger de. Ska ändå dit på måndag så får ta det då.

Efter att ha ringt jobb och varit ute en liten runda med Lucas, tassade jag tillbaka till sängen igen och segnade ner och däckade fullständigt.
Vaknade vid 11 och kände mig ngt bättre, men mesig, och durrig i huvudet.



Känns som jag går omkring i ett bakfyllerus. Och är nu iaf bara lite öm i underlivet.
Tog mig med stor möda ner till affären för ett litet inköp, måste ju äta, och så fick Lucas följa med, han måste ju kissa så är det bara..

Älskade M jobbar och kan ju inte sitta och passa upp mig.

Nu känner jag mig hyfsad, men är så trött..... Först jobba 2 nätter och sen en sån här natt på det.... går minsann inte av för hackor.

Nu ska jag duscha och sen krypa ner i sängen och se en film.

Nu blev det en massa gnäll igen. Imorgon är det en ny dag och allt är säkert mycket mycket bättre.

Ha det gott alla önskar en liten gnällspik....



"Trötthet gör oss alla till fegisar"

3 kommentarer:

  1. Sluta ursäkta dig för att du gnäller!!! Detta är DIN blogg och jag tror även du använder den som någon sorts dagbok också. Passar det inte folk att du skriver av dig, så får de väl dra någon annanstans!! Om jag vet med mig att jag inte vill "negga" idag, då kanske jag väntar med att läsa din blogg till imorgon, svårare än så är det inte. Så skriv VAD du vill och HUR du vill, så bestämmer jag NÄR jag vill läsa :-)

    Himla jobbigt för dig att ha denna värk och inte se någon ljusning/lösning på det. Jag hade ungefär samma när det gällde menssmärtor. Fick ställa klockan på natten för att "omlotta" värktabletterna. Men jag kunde ju finna botemedel mot det!
    Hoppas verkligen det går mot rätt håll nu och att du får hjälp på måndag.

    Tips: Bombbälte runt midjan med löfte om att du går inte därifrån förrän de botat dig.
    Eller kanske inte ;-)

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med "Tanten" i förra inlägget, detta är DIN blogg och man får gnälla, ibland känns det mycket bättre efter gnället så gnäll på när det är jobbigt!

    Kramar från Lisbet

    SvaraRadera
  3. Tant: Ja, jag vet, men ibland när jag själv läst vad jag skrivit så tänker jag: My God vilket tråkigt liv människan har, bara gnäll.
    Men det är ju också så att, lite dagbok absolut, men mest att skriva av sig eländet sen mår man mycket bättre. Som nu tex mår jag mycket mycket bättre, nästan inte ont alls. tjoohhooo.
    Menssmärtor har jag aldrig nånsin haft *tur*, men har förstått att det kan vara ett helvete. Ett återkommande sådant. Har ju också med livmodern att göra. Vad var hjälpen?
    Bombbälte kan absolut vara ett alternativ. Vill ju bara bli frisk iaf till min långresa i nov.
    Men som sagt, mår redan mycket bättre.

    Lisbet: Tack, så sant, man mår bättre efter att man gnällt av sig i bloggen och det är ju iaf bra

    KRAM till er båda, ha en underbar kväll

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....