onsdag 17 november 2010

Total avkoppling

Ja, då är vi på plats i Thailand. Helt glömt bort bloggen, bara kopplat av.
Som jag längtade efter detta i jan då jag var nyopererad och inte visste hur sjuk el frisk jag var. Detta var det som höll mig uppe just då. Och älskade M så klart. Vad hade jag gjort utan honom.? och naturligtvis alla goa männikor i min närhet som peppade mig och hörde av sig.

Men allt det känns så ofantligt långt borta nu att det känns overkligt.

Vi bor på en liten resort med endast 17 bungalows. Här kan man inte annat än koppla av. Det är inte fullbelagt då säsongen inte riktigt kommit igång än.
Vi har trots det ca 30 grader varje dag. Pendlar mellan 25 (på kvällarna) och 35 mitt på dagen. Inte svårt att njuta då inte.

Vi solar, läser böcker, går långa strandpromenader och badar förstås. Idag lånade vi cyklar och cyklade drygt 5 km norrut från vår resort, vi cyklade på stranden. Mötte 2turister, de bor på vår resort. Och så mötte vi en del Thai. Snacka om orörda stränder. Underbart.

Vi valde detta som första ställe för att komma ner i varv. Den 20 åker vi vidare till nästa resort - The passage på Koh Samui. 4 veckor kvar av semestern..... Löv it.!!

Bilder kommer sen.....
Nu ska jag ge mig av ner på stranden, dags för en timmes massage + bodyscrub. Dåsa bort till havets kluckande vågor...mmmm. Älskade M är där nere nu och får massage.

Ha det så gott alla, hör av mig om ngn dag igen


KRAM Cecilia

2 kommentarer:

  1. Låter ljuvligt... njut!!

    Här hemma är vi förkylda så det är mindre kul.

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  2. Hej Sicily! Du får gärna skicka en kommentar om The Passage på Koh Samui när du väl kommit dit! Och jag är som du, bekvämlighet och lugn är det jag eftersträvar och det verkar du vara bra på att hitta!

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....