torsdag 25 november 2010

Tiden rusar

Idag är det 2 veckor sen vi lämnade Sverige.
Fattar inte hur fort tiden kan gå.
Vi har nu bott på The Passage på Koh Samui sen den 20 nov.


Här har vi trivts bra.


Vår bungalow/Villa

Ikväll är det dags att packa, imorgon drar vi vidare till Chong Fah resort, 3 km norr om Khao Lak. I en liten by/område som heter Bang Niang.

Myggor finns det gott om i Thailand. Har köpt tigerbalsam för att lindra klådan på de myggbett som kliar. Försökte räkna betten igår. Slutade räkna vid 40 och då hade jag inte börjat räkna dem på benen. Det lustiga är att man har små knutor kvar i ca 10-12 dagar. Mina armbågar är ett populärt tillhåll för de små j**larna. Inte klokt hur många myggbett som kan få plats på en armbåge.

Har hört ni har snö hemma, mysigt iofs, men nöjer mig med det som kommer när vi är tillbaka.

Saknar min Lucas gör jag väldigt mycket. Hoppas han har det mysigt med sin husse (mitt ex).

Nu är det insmörjningsdags efter duschen, sen blir det sista middagen på denna resorten.
Hoppas hinna pressa lite i solen i morrn fm. Vi ska ge oss av härifrån 1300. Flyget till Phuket går strax innan 15. Tror det är 1455.
Resan till Phuket ska ta 1 timme, sen blir vi hämtade av nästa resorts bil. Den bilresan tar ca 1 timme 15 minuter.


Ha det gott nu alla hemma i snöyran.

KRAM Cecilia

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    tänkte bara fråga hur vädret har varit? vi åker till koh samui om en vecka och enligt alla väderleksrapporter regnar och åskar det..

    SvaraRadera
  2. Hej Helene, jag har svarat dig på din blogg.

    SvaraRadera
  3. tack för svaret å ha en fortsatt underbar resa!

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....