torsdag 4 november 2010

Skit oxå

Har varit en vända på ortopedtekniska idag och provat ut ett inlägg till min dåliga fot. Ja, jag får ju till bägge fötterna så klart. Så inte den andra foten blir felbelastad.
Ska vara klart när jag kommer hem från resan.

På hemvägen skulle jag stanna och hämta ett stort brev på Hemköp som är min post numera.
Har aldrig varit där utan att det är minst 20 st före i kö. Blir trött.
Idag fanns det som så ofta annars ingen parkering utanför.
Körde 2 varv runt i kvarteren. Men nej då. Jag tänkte att jag ställer mig en kortis på "förbud att stanna".

HAHA...säger P-vakterna åt mig nu.

Jag ställde bilen. Gick in och tog en nummerlapp. Konstaterade att det var 23 före mig i kö och tänkte att då skiter jag i det då. När jag kom ut efter 2 minuter var det P-böter på bilen och P-vakten borta. På böterna står det att jag parkerat på stoppförbud. Tiden de uppmätt var 34 sekunder....*SUCK*



Jag var borta totalt 2 minuter. Tittade på klockan i bilen då jag gick ur den och när jag steg in i den igen. Snacka om nitisk P-vakt. Så jag tänkte.... skit samma har jag nu fått böter ska jag f-n hämta min paket/brev. Så jag gick in och ställde mig och inväntade min tur.

Tittade mig omkring innan jag gick in och tittade då jag kom ut, ingen P-vakt inom synhåll. Måste ha stått och lurpassat inne på Åhlens eller nåt. Kanske rentav civilklädd......... *hummar*.

800 sura förbenade kronor kostade det lilla äventyret på 2 minuter... eller 34 sekunder...... Jaja jag gjorde fel...JAG VET.....men kan finnas gränser på nitiskheten.....tycker jag iaf.


Skitdag.......

// Kram Cecilia


"Biblen innehåller mycket som är relevant idag, tex att det tog Noak fyrtio dagar att hitta en plats att parkera"

2 kommentarer:

  1. Jag brukar aldrig svära i skrift, men....
    FY FAAN så sura pengar!! Visst var det dumt att ställa sig där, men ändå. De kunde ju blivit goa Thailandpengar.

    SvaraRadera
  2. Ja visst var det korkat, men hur nitisk får man bli som P-vakt liksom?
    Hade köpt läget rakt av om jag stod där en kvart eller så.
    Har redan betalt skiten så jag slipper se den förargliga gula lappen mer.
    // Kram

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....