tisdag 2 november 2010

Packning påbörjad

Ja, jag vet, jag är lite galen.
En dryg vecka till vi åker. Men men, jag tycker om att vara väl förberedd.
Har lagt fram solcremer och after sun för 5 veckors bruk. Det blir en del det.
Några tidningar jag skall roa mig med har också lagts fram, vill ju inte glömma dem.
Idag skall jag gå igenom mina pocketböcker och se vilka som ska få resa med oss. ...hmmm lär väl bli minst 10-15 böcker iaf. Älskar att ligga i solen och läsa.

Sen är det ju frågan vilken väska man ska lägga ner allt detta i + allt annat som skall med, som tandborste och bikini. Ok, en klänning får också åka med, minst.



Det är kul tycker jag, först planeras resan, kollar hotell och resrutter. Nu är det redan dags att börja fundera på packningen. Det är tur vi har ett gästrum med ledig dubbelsäng, för det är på den alla saker läggs fram.

Älskade M har naturligtvis inte börjat fundera än på vad han ska ha med sig. Han sa nåt om badbyxor och shorts igår. :)

Nä nu har jag inte tid. Jag ska sy om/ändra en klänning, lägga upp en och kolla böcker. Sittande aktiviteter idag så foten kan vila lite till.

Vi hörs!

KRAM Cecilia



"För läsaren är en god bok den billigaste hobbyn, för författaren - den dyraste"

4 kommentarer:

  1. Vilket roligt citat! :D

    Här kan mansitta med solfaktor maximal ute i en kvart sen börjar man lukta grillkött.

    Hoppas ni får en toppensemester! KRAM

    SvaraRadera
  2. Om jag inte hinner se dig innan ni åker så passar jag på att önska god resa och be dig sola lite för mig med!!!

    Stora kramen kommer från mig!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Anya: ja du det lär bli en del under parasoll de första dagarna. Faktor 50 gäller i den solen. Efter en vecka tuffar vi till oss och tar endast faktor 30.
    TAck vi ska försöka ha en skön resa.
    Har lagt till dig i vår resdagbok så du får uppdatering när vi skriver nåt.
    Stor kram till dig

    Elisabeth: Tack kära du. Ska sola en stund varje dag för dig.
    Jag jobbar på söndag och måndag men sen e det ledighet som gäller.
    Bamsekram tillbaka till dig

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt!!! Hoppas ni får en riktigt härlig resa :) Följer er på resedageboken.
    Kramkram Camilla

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....