onsdag 10 november 2010

Jag är sämst

Jag är sämst i världen på att packa.
Började med den väska jag hade sist vi åkte till Thailand.
Jaha, när den var full var varken necessär el skor nerpackade.....*suck*. (Sist hade jag mkt mer i den och den var inte full, förstår inte. Kan det vara för man har gått upp i vikt sen förra resan och har större kläder = mer tyg = väger mer.)
Upp med allt igen och byta väska. Den mindre väskan väger 4,5 kg tom och den nya större väger 7 kg tom...??!! Kan alltså inte ha mer med mig som väger för mkt för väskeländet är tungt i sig.



Men nu är den klar iaf, ska bara ha ner värmeborsten och schampo... el så köper jag schampo på Kastrup i morgon. Väskan väger nu 19,8 kg.....??!! Får ha med sig 20 kg.
Jag har med mig 4 klänningar el kanske är det 5 när jag tänker efter. 2 kjolar, 6 linnen, 3 saronger, 3 bikini ---- bikinisar...el vad heter detta ord i plural..hmm,
3 par skor, underkläder. Solcreme, after sun, duschtvål, make up (lightversionen), ja sen är det nog inte mer, el kanske lite smågrejer då. Hur kan detta väga så mkt ????

Sen får man ju som tur är ha 7 kg i handbagaget. Där hamnar böcker och tidningar.
Nåja, alltid har man glömt ngt, men då får man väl köpa nytt då.
Jag måste gå en kurs i att lära mig packa och lära mig ta med rätt saker. Blir alltid fel.



Nu ska Lucas ut och sen ska jag hämta tvätten i källaren.

Natti natti alla och sov gott.

//Cecilia



"Varje häst tycker att hans egen packning är den tyngsta"

4 kommentarer:

  1. Inte lätt att packa, jag har alltid med för mycket också, "kan vara bra att ha fall i fall"

    Hoppas ni får en underbar resa, kommer följa er på resedagboken:)
    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  2. Låter som en normal packning i mina öron. Undrar bara om de där "smågrejerna" väger 13 kilo?? ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hittade hit idag och kan konstatera att det är tokroligt att läsa din blogg. Ha det bäst på semestern.

    SvaraRadera
  4. Lisbet: Ja det där med att packa är en konst i sig. Alltid blir det fel. Nåt man inte behövde kommer med, medan nåt man behövde blir kvar hemma.

    Tant: Smågrejer.....haha, ja de kan tydligen väga mkt. Som tur är vägde de inte våra väskor då vi checkade in.

    Heidi: Välkommen hit, kul att du gillar bloggen.
    Har bara varit borta i 5 dagar, men än så länge finns inget att klaga på på denna semestern.
    Ha det gott och välkommen åter.

    KRAM Cecilia

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....