fredag 19 november 2010

Sista dagen

Ja då är det sista dagen i Had Yao, Krabi.
Ikväll blir det till att packa..... igen. Men lättare för nu vet jag iaf att allt som finns i rummet ska med....ja som är vårt alltså.
Imorgon blir vi hämtade vid 1150 för färd till flygplatsen i Krabi.
Flyget till Koh Samui tar ca 50 minuter. Sen en biltur på ca 30 min till vår nästa resort där vi skall stanna i 6 nätter.

En av våra "cleaingladies" passerade precis utanför. De måste undra hur det står till med oss egentligen. Betalar massa pengar för att komma hit och ligga i solen och bli brunare och brunare. Medan de som bor här (inklusive våra cleanngladies) använder s.k whiteningcream. Alias Michael Jacksoncreme. De smörjer in hela ansiktet i kräm som gör att de ser bleka ut för det är finare med vitt skinn. + att det skyddar mot solen.
Jag skulle köpa ansiktskräm på Bangkoks flygplats när vi kom hit och då visade hon mig 5 olika, alla med extra whitening, och sa, - goooooood for skin...makes it whiter. Men hallå, jag var ju redan då sm en blek grå kontorsråtta. Ville ha vanlig, men det fanns inte...tokigt.

I denna delen av Thailand har de lite mörkare hud än norrut, te.x ganska stor skillnad mot Khao Lak. Här är det flesta dessutom muslimer, medan de i Khao Lak är Buddhister.



Nu massage,,,,,

Hej och hå, böljan den blå



KRAM Cecilia

1 kommentar:

  1. Här har vi snöblandat regn...inte alls avis..;-)

    Tack så mycket för gratulationen idag!!!

    Kram Elisabeth

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....