torsdag 17 februari 2011

Vad är det för fel......

... i huvudet på mig ?

Ibland undrar jag faktiskt hur det står till uppe i hjärnkontoret.
Fick lägga mina kryckor i tisdags. Och genast registrerar hjärnan det och säger. Hallå..... Nu e du frisk.

Ja eller hur ? Så överansträngde jag benet igår tror ni ? JA helt rätt.
Så nu sitter jag här i dag med ett vrålvärkande ben / fot.
Tur man har kuliga piller hemma som tar bort lite ont iaf.

Och ändå gjorde jag inget speciellt alls. Jag var hos tandläkaren på morgonen. Bet av en bit av tanden då jag ramlade och skadade foten. Bet tydligen ihop hårt. Nåja, fick skjuts dit, men promenerade så sakta hemåt sen. Det är max 1 km. Men det räckte tydligen.

Japp, så nu blir det ingen promenad utan krycka idag iaf. Tar den ena med mig.

Lite flitig är jag idag trots allt. Jag kokar ärtsoppa, det är ju torsdag.
Luktar gott, hoppas det smakar bra sen också. Älskade M ska köpa Punch med sig hem, och så ska vi göra några pannkakor att avsluta middagen med.



Och nej, jag har inte fått nåt besked från försäkringskassan om jag får jobba, dvs om de vill betala taxi till jobb. Det är ju "bara" en dryg vecka sen jag ringde dit. Så man får inte kräva för mkt.

Nu ska jag kela lite med min vovve, det är mysigt och gör att man kopplar av.


Ha en finfin torsdag och var rädda om er.




"Värst var det 1941, ärtsoppan var så tunn att det fanns varken ärtor eller fläsk i den, ja en del veckor hade vi inte ens torsdag."

2 kommentarer:

  1. Hahaha, vilken typisk reaktion det där med att direkt överanstränga sig! Jaja, en del straffar Gud på en gång, i maskopi med FK ;-D
    Sorry, fy fabian för ärtsoppa, men pannkakor och punch är ju mumma!
    Om jag är godis-sugen? Gissa.....

    Vilken tur att det inte är lika illa som 1941 då! *fniss*

    Tarenu riktigt lugnt och fint hörrödu!

    SvaraRadera
  2. Punchen var god. Man värmer den lite lätt och häller den på pannkakorna... MUMS !

    Tar det lugna gatan nu.

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....