lördag 5 februari 2011

Semla, fastlagsbulle eller hetvägg ?

Idag blir det fika hemma hos mamma o pappa.
Har ju en chaufför hemma nu, så får passa på att ta mig ut nånstans.

Hembakt semla/fastlagsbulle blir det.
Då är frågan hur de ska ätas.

Älskade M som ju är från Stockholm säger att de ska ätas i djup tallrik med varm mjölk = hetvägg.


Blir ju blaskigt säger jag, och vill äta dem som de är, genom att först ta av locket och sen mumsa i sig resten.




Hur äter DU semla / fastlagsbulle ?

Vad kallar DU det för ? Fastlagsbulle, semla el hetvägg ? Eller har DU ngt ytterligare alternativ ?

Ska den vara hembakt eller köpt ?

Vetedeg eller wienerdeg ?

Mandelmassa eller inte ?

Släng in en kommentar och berätta, vetja.


Jag vill ha hembakt semla av vetedeg, med lite mandelmassa.



Ha en fin lördag och njut av tex att dagarna blir ljusare o ljusare.


KRAM Cecilia



"Säkra bilar är bilar som inte kan köras snabbare än chauffören kan tänka"

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Skåning som jag är så säger jag egentligen Fastlagsbulle....men efter 37 år i förskingringen så är det Semla nu. Köpt, med mandelmassa och mycket grädde! Locket först sedan resten ! Gott!!! Min man som e från Stockholm äter med mjölk...Skapligt gott men då ska det vara med kanel...
    Florsockerkram /Ninni

    SvaraRadera
  2. Jag säger semla och jag köper den största som finns. Gärna med mycket mandelmassa och grädde och äter den på vilket sätt som helst!
    Men inte nu, när jag försöker att äta nyttigt :(

    Ha de gött och jag passar på att tacka för dina goa kommentarer hos mig!

    SvaraRadera
  3. Semla. Köpe. STORT lock och MYCKET florsocker. Basta!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Semla kallar jag denna bulle. Köpt eller hembakt? Båda kan vara väldigt goda. Mandelmassa i och inte för mycket grädde på och lite florsocker över locket. Och en kopp nybryggt kaffe till. Kram / Lena

    SvaraRadera
  5. Är inte så förtjust i Semlor....

    Men om jag ska äta den så spelar det ingen roll om den är köpt eller hemmagjord men det ska vara mandelmassa och grädde iallafall
    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  6. Semla!
    Mums..Den andra bilden ser ju ljuvlig ut... Så ska den vara, Vetedeg, mandelmassa, grädde och florsocker på toppen! Köpt eller hembakad går bra vilket som, dock blandar jag mandelmassan med bullens innehålll om jag bakar själv,, Japp idag får det nog bli en god semla.. Tur jag precis tränat ;) Kramar!!!

    SvaraRadera
  7. Mmmm nu blev jag jättesugen på semla igen,....

    Tack för att ni delade med er

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....