onsdag 9 februari 2011

Åka taxi ?

Jag ringde igår till försäkringskassan för att höra om de ville ha vänligheten att betala för taxi till och från jobb, så att jag kan börja jobba igen. Det är nämligen deras sak att avgöra det.


Ojojoj, det kunde ju hon absolut inte svara på, det måste utredas först.

Jaha tänker jag stilla, hur lång tid tar det då ? Tills foten och sprickan i benet har läkt eller ?
Jaja, nu har jag frågat iaf, får jag inte hjälp att ta mig till jobb, kan jag INTE börja jobba. Får inte köra bil på ca 6 veckor räknat från den datum då jag skadade mig.
Det är ju inte så att jag kan promenera till jobb, ca 28 km enkel resa.

Ett annat dilemma är ju att jag varje dag på väg till jobb lämnar lille älskade Lucas på dagis, så det frågade jag oxå om. Det är en omväg på ca 1 km. Han kan ju inte vara ensam hemma plötsligt. Det vore inte rättvist mot honom. Sen kan jag väl förstå att det inte är deras problem. MEN det är ett JÄTTE-problem för mig.

Japp så nu sitter jag här och är positiv och hoppas det skall lösa sig till det bästa.

Skall till sjukgymnasten på tisdag igen, då ska vi bestämma om foten/benet är så bra att jag får börja jobba igen. Är hyfsat rastlös nu.

Nu ska jag skåla med mig själv i lite vitt vin med isbitar som skramlar omkring härligt i glaset.

Så får jag passa på att önska en trevlig onsdagskväll till er alla.

KRAM Cecilia




"Trevliga karlar är aldrig bra på att skaffa taxi"

3 kommentarer:

  1. Jesses. En till som kämpar mot myndigheter...

    I bland känner jag mig inte som en människa utan som en maskin.
    Gör vad ni vill med mig ungefär.
    Nästa får jag en fajter i mig och ger mig tusan på att inte bli behandlad hur som helst!

    Stor styrkekram och när det gäller semlor ska det vara Konsums eller från mitt konditori där locken är stoooora och goda!

    SvaraRadera
  2. Jag lånar din glädjeruta om det är ok?

    SvaraRadera
  3. Fighter: Absolut...låna på..

    Ja slåss mot myndigheter är en kamp för livet.
    Och det går ju sällan snabbt.

    // KRAM

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....