torsdag 3 februari 2011

Nytt bud

Var idag hos sjukgymnasten. Skulle dit med min trasiga vänsterfot. När hon ropade in mig ochjag kom på kryckor sa hon: Oj har den blivit sämre? Nä sa jag, jag har slagit ihjäl den andra foten nu.


Så hon undersökte och tittade och kände och klämde väldigt försiktigt. Undrade om jag röntgat underbenet. Nej bara fotleden sa jag.
Ok, sa hon, för du har med 99% säkerhet en spricka i vadbenet. De brukar bara röntga fotleden vid såna här skador. Men med tanke på hur blå/lila/gul/grön jag var en bit upp på benet och hur jag ömmade när hon tryckte, och hur jag kunde röra foten/benet så ställde hon den diagnosen. Hade det bara varit en stukning hade blåmärkena gett sig av nedåt foten. Tyngdlagen träder in. Men vid spricka/liten fraktur är man blå uppe på benet längre tid. De blåmärken som var vid ankeln har gett sig på kas fram emot tårna.

Skall tillbaka till sjukgymnasten på onsdag, ev röntgar vi om foten + underbenet då.

Men egentligen spelade det ingen roll sa hon för man gipsar det ändå inte. Så nu är benet lindat igen, halvvägs upp till knät.
Kryckor är mitt färdmedel tills jag kan gå utan att jag haltar.

Japp, så nu sitter jag här med foten i högläge och tar mig inte speciellt långt iväg. Jag får inte köra bil med foten. För reaktionsförmågan är inte så bra. + att om jag skulle behöva bromsa hårt går det förmodligen åt skogen.

Jaja, få väl ta ett glas vin ikväll.... mest för...synd om liksom.
Eller ?

Ha det bra för det tänker jag ha. Har ont, men inte superont.

Kram Cecilia


"Hårda bud, sa Moses. Fick stentavlorna på tårna"

2 kommentarer:

  1. Shit, vilken otur du har då! Det där med att ta ett glas vin ikväll låter ju som en ganska bra idé, för det kanske iaf blir lite roligare att ha ont då ;-)

    Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  2. Ja snacka om otur, ta du ett glas vin, tycker nog du kan vara värd det :)

    Kram Lisbet

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....