tisdag 21 december 2010

Hemma hemma

Ja nu är vi hemma, hemma i Malmö igen. Kom hem i tisdagsmorse.



Det var SVINKALLT att gå ut i bara hoodjacka. Men när vi åkte var det 11 grader +. Och då räckte det som ytterplagg. Men Hyllie station kan vara kall när man väntar på hämtning.

Det blev jobb direkt i onsdags. Jag vaknade redan strax efter 3, pigg som en lärka.
Men var oxå riktigt trött på kvällen sen.

Hyfsat ikapp nu. Vaknar iofs vid 0615 ca. Och är trött vid 2130.

Idag blir det läkarbesök. Ena sida i svaljet är så svullen att det knappt finns något "hål" alls då jag tittar mig i halsen. Känner mig inte så speciellt sjuk, bara lite ont i halsen och i höger öra.

Ett besök på kvinnokliniken bokades in innan jag åkte till Thailand. Men eftersom jag inte ville veta om det blivit ngn förändring till det sämre, och ev få sem förstörd så sköt jag på det till 4 jan. Nu ringde jag dit i går och ville flytta det ännu en vecka framåt i tiden. Då hade de INGA anteckningar nånstans om att jag skulle komma den 4 jan. Känns de pålitliga och trovärdiga ??? Inte särskilt känner jag. Tänk deras min om jag kommit in dit den 4 jan. Nu fick jag iaf en ny tid den 11 jan, hoppas bara att det noterades denna gången.
Vi har planerat en tripp till Uppsala/Stockholm 3-6 jan. Får väl se hur det blir med vädret.

Ska också idag till sjukgymnasten med min fot. Jag väntade i MÅNGA månader innan jag åkte på att få träffa dr. Men det fanns inga tider. När jag väl fick en tid var det 5dagar in på min resa. SÅ den fick jag tacka nej till. När jag ringde från Thailand till dem och sa:- Ni glömmer inte bort mig nu för att jag är bortrest väl? Nej blev svaret du ska till sjukgymnast. Jaha och VARFÖR fick jag inte tid till det innan då? Man blir så förbaskat trött. Man måste minsann vara frisk för att orka vara sjuk. Alla kamper med institutioner, boka tider, kolla om de bokat, jaga provsvar, påminna att man väntar osv osv.... Jaja iaf ska de nu behandla foten i 3 månader hos sjukgymnast. Funkar inte det så ska de ta nya beslut då......*suck*
Jag har ju provat detta själv, den privata vägen, både blivit scleruserad och gått hos sjukgymnast.....det funkade inte. Men det örat vill de inte lyssna på.
Nej bry er för all del inte om mig eller att jag har ont i foten, jag väntar så gärna.....

Idag åkte älskade M till Göteborg med bil, för att sedan ta sig till Linköping i em. HOPPAS att alla kör försiktigt, vill ju ha hem honom hel.

Nu ska jag ut i köket och baka ut mina grahamsbröd som står och jäser.




Kram Cecilia

"Det är så kallt att det enda som är utomhus, är vädret"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för din kommentar....