tisdag 21 december 2010

Brännmärkt

Gjorde mig ju till innan idag och bakade bröd. När jag skulle sätta in braspannan med bröd så såg jag att gallret var kvar i ugnen. Så jag tog ut det och lade det halvt ovanpå braspannan. När jag sen tog braspannan och skulle sätta in den i ugnen kasade gallret och var på väg ner i golvet. Snabb som en iller lade jag min vänstra hand på gallret för att fånga det. Som jag brände mig, DET VAR VARMT, kom ju ur en ugn som var 225 grader varm. Jädrars vad det gjorde ont.
Nu är jag brännmärkt inne i handen, den är randig precis efter gallret. Ända ur på fingrarna för säkerhets skull.
Där fick man för att man gjorde sig till lite och skulle baka. Brödet blev iofs gott. Men handen gör fortfarande ont.

Skulle till sjukgymnasten idag 1440. Var där i god tid 1430. Väntade....väntade och väntade lite till, klockan blev 1450, den blev 1500. Då frågade jag några män som var i lokalen om de visste om sjukgymnasten var där. De öppnade hennes dörr och där var det tomt. Förra gången jag var där var hon 30 min försenad.
Jag gav upp och var på väg till bilen, då såg jag en annan kille som hade frågat mig innan om jag skulle till läkaren, jag sa de att jag väntade på sjukgymnasten.
När jag nu kom ut stod han och skottade på taket och frågade om hon inte dök upp. Nej sa jag så nu struntar jag i detta och kör hem. Han sa, vänta så ska jag ringa henne. Beskedet blev att mottagningen idag var flyttad till träningslokalen i baltiska hallen. Så jag travade väl dit lite halvirriterad. DÅ var sjukgymnasten där och frågade om jag inte hittat.
Jo, jag har väntat i 30 minuter sa jag, på det stället jag fick besked att komma till. Då säger hon, Du måste ha missförstått, vi blev flyttade hit idag för det var fullt där borta. NEJ sade jag jag har inte missförstått, jag pratade med sköterskan i telefon och frågade henne 2 ggr då jag fick tiden om det var på stadions mottagning jag skulle vara, samma som sist och svaret blev ja. Jaha då har de glömt berätta detta för dig svarade hon.
SÅ jag svarade bara:- Ska det fortsätta klydda så här så läger jag ner detta. Jaha blev svaret men då får du ingen hjälp med din fot. Du måste gå hit i 3 mån först innan man gör ngt annat. Så nu är man bunden till händer och fötter känns det som. De kan söla, göra fel och missa, men jag måste ändå gå dit. Detta kommer att bli tålamodsprövande känner jag.

SLUTGNÄLLT !!

Jaja, nu är jag iaf hemma igen. Lucas har varit ute, nu ska vi äta, han och jag,
Älskade M har kommit fram till Linköping, skönt.

Ha det finfint denna tisdagskväll.

// Cecilia



"Den som väntar på ett tillfälle förlorar tid"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för din kommentar....