måndag 5 juli 2010

Segt....

Livet har varit segt sen förra inlägget.
Smärta och blödningar varje dag, flera ggr om dagen. Och ont i foten...
Och hur kul e det o skriva om varje dag....
Ingen hjälp från sjukhuset just nu, de vet inte vad det beror på. Så då gör de det de kan.... INGENTING. Det går över av sig själv.... Visst, det gör benbrott också man blir bara lite halt av det... Say no more.

Känner mig lite allmänt off......
Lusten att hålla diet åkte ut en dag när jag vädrade i lägenheten.
Tänkte att ska jag må så här kan jag fan lika gärna va' överviktig också. Så då äter man(jag) precis det som man känner för ...*idioti*
Ibland fungerar hjärnan verkligen lite udda....eller den kanske inte fungerar alls när det blir så...hmmm

Har haft en motionscykel här hemma i 3 månader som jag hyrt.
Redan när jag skrev kontraktet kom vi överens om att jag efter 3 månader skulle få hem en crosstrainer istället. Skulle bara slå en pling 7-10 dagar innan månadsskiftet juni/juli.
Och ja det gjorde jag. Jodå, njae, kanske, jo jag har nog en crosstrainer svarade han då. Men han som hyr den är svår att få tag på. Han skulle lämnat den förra månaden.
Jahaa ??? Är det mitt problem.... nej inte mycket
Så han skulle höra av sig igen till mig. Vi bestämde datum, men han ringde inte. När jag väl fick tag på honom skyllde han på att bilen var sönder. Ehhhh nog för att det kallas "(mo)biltelefon" men man kan ringa i den utanför bilen också.
Han skulle återkomma i måndags, nej det gjorde han inte, vad orsaken var då vet jag ej. I fredags var det dags igen för ett nytt inbokat samtal. Och gissa vad... nej han ringde inte då heller. Men hur seriös är han undrar jag snart.
I morse efter mitt nattpass och jag låg och sov.... DÅ ringde han. Så i morgon får jag hem min crosstrainer. Alltid nåt. Trägen vinner. Nu ska det iaf motioneras/tränas.













Har bara 5 pass kvar att jobba innan semestern. Har bara 2 veckors ledigt, men så skönt det ska bli.

Älskade M är i Båstad idag och ser på tennis, sitter och myser i VIP-loungen, skulle ner och SPA:a sig nu då han ringde och sen avsluta med middag ikväll vid 20-tiden.
Synd om honom som har ett så ansträngande jobb...*S*... Blev injuden, tillsammans med kollega av leverantör och representation är ju också viktigt.
Det är honom väl unt, han ligger så mycket på vägarna och kör så lite avkoppling är inte fel.

Så.... nu ska jag gå och stoppa i mig nåt onyttigt, lika bra det.....*S*

Jag vill ha tillbaka mitt "gamla" liv. Det jag hade innan de hittade de förbannade tumörerna. DÅ var allt mycket roligare........jag var piggare, mådde bättre, hade inga hjärnspöken, el jo det hade jag väl, men inte såna dumma som nu.
Jag vill bara få må bra.....

Vill bli klar i lghten, komma iordning, men orken tryter... ids bara inte. Kan man knäppa med fingrarna så är allt klart....härligt hade det varit.

Se nu hur kul detta inlägget blev.... gnäll, gnäll, gnäll.

Men i morgon är en ny dag och nya möjligheter. Hoppas på att vakna upp pigg, energisk och livlig......


Ha det bäst alla i den underbara sommarvärmen.

KRAM Cecilia



"man motionerar inte för att bli yngre, utan att för bli äldre"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för din kommentar....