måndag 12 juli 2010

Sista jobbveckan innan semestern

Nåja det är bara 2 pass kvar. Onsdag och torsdag.

I lördags slappade vi mest hela dagen. Var och fixade lite ärenden förstås.
Jag hade bestämt att jag inte skulle köpa fler andelar på V75 i min spelbutik än de jag brukar. Men älskade M köpte en. Och gissa vad. Hans bolag hade 6 rätt och det gav ca 42.000 kr. = 4200 kr till honom. Han köpte andelen för 62 kr. Han vet inte hur man rättar raden. Så jag gjorde det och frågade honom om han ville höra nåt kul...



Så nu går vinsten till resan i november. Vi vann på finalmatchen i VM också. Inte lika mycket men 8 ggr insatsen iaf. Oxå insättning på resekontot.

Jag jobbade natt lö-sö. När min halva var över och jag skulle vila hade grannen i rummet brevid redan somnat.... på 3 minuter typ.....och snarkade som den värsta frustande flodhästen. Hur högt kan man snarka egentligen. Hördes rakt genom väggen....*suck*. Så det gick alltså inte att sova...grrrarrghh. Gav upp efter en timme och låg och läste istället. Slumrade väl till vid 05.30-tiden. Och när man kom hem var det lite väl varmt för att sova.

Igår hade vi lite mysdag på fm. M skulle packa och ge sig av för en vecka. Han gav sig av vid 12-tiden. Han ska ut och segla med sin pappa, båten ligger i Norrtäljeviken. Ev hoppar hans bror på om nån dag.
Han kommer hem igen på fre el lö.



Igårkväll var det värsta åskvädret som drog in över Malmö. Det small så det gjorde ont i öronen. Lucas höll på att skaka sönder av rädsla. Fick gå in i innersta sovrummet och lägga oss i sängen och rulla ner persiennerna, stänga fönster och dörrar. Sätta på tv:n på hög volym. Sen låg vi hopkrupna i sängen i en timme ca.
Mysigt att ha honom så nära, men synd om honom då han är så rädd.

Ska snart iväg och hämta bilen, den är på service. Kommer eka i plånboken när den servicen är betald, *hua*
Men världens bästa säljare (Kalle) på Mercedes ordnar iaf alltid så jag får låna en annan bli då min är inlämnad. På service, lackkonservering, däckbyte, koll el vad det nu vara månde.
Idag blev det en B180. Inte mycket till Mercedes får jag säga. Perfekt stadsbil möjigtvis. Men glad att jag får lånebil alls så nu ska vi inte klaga.
Men snart får jag hämta min pärla.



Ikväll blir det ansiktsbehandling, det blir mamma och jag. Härligt!



Ha de finfint alla
KRAM Cecilia




"Skratta och hela världen skrattar med dig, snarka och du får sova ensam"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för din kommentar....