fredag 9 juli 2010

Fredag = fridag

Två dagar har gått sen sist och det har varit jobb, jobb. Eller min elev har jobbat och jag har tittat på.

Mina fina blommor jag planterade är inte så fina längre. 3 husarknappar är döda !!!!!! De ska få tillbaka dem i morgon.

I förrgår tog jag och älskade M en liten promenad ner till Malmö operagrill och käkade lite. Det var trevligt och gott, grillade tigerräkor och annat gott. M ringde innan vi gick dit och frågade om man fick ta med ett djur, och det fick vi så länge det inte var en tiger...*S* Så Lucas fick följa med han också.



Igår trippade vi ner dit igen för ny mat och dryck. Dessutom uppträdde 2 tenorer från Malmö opera där. Mysigt att sitta ute på piazzan och njuta av mat, dryck och musik.

Idag har jag inte gjort många knop. Det är ju fredag = fridag. Var dock ute en sväng och hittade en läcker klänning. Den hade kostat 1498 kr och jag fyndade den för 398 kr. Då känner man sig nöjd.

Ikväll blir det trädgårdsfest hemma hos min kusin. Ska bli trevligt. Ska vara där redan 1730 så nu är det dags för duschen.

Ha det bäst och njut i sommarvärmen.

KRAM Cecilia


"Ett fynd är något du inte har användning för, till ett pris du inte kan motstå"

2 kommentarer:

  1. Vilket roligt citat! :-) Det låter härligt med god mat och sång därtill. Jag ska snart få min första elev. Stackaren är f d British Air Force så han ska förhoppningsvis stå ut. :p Du får skicka över lite tips och idéer - jag hävdar med en dåres envishet att detta företag inte alls är världsledande inom något område. Ditt är mycket bättre. Kram på dig din livsnjutare! hälsa vovven. :-)

    SvaraRadera
  2. Hehe.... ja tyvärr så brann ju detta ställe, som bjöd mat och sång, ner häromnatten. Men hoppas innerligt de öppnar igen.
    Blir inte svårt stå ut med dig, kommer eleven klara galant.
    Livsnjutare... tja det är väl det livet går ut på lite grand.

    KRAM

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....