onsdag 14 juli 2010

Nästsista jobbdagen innan sem

Idag är det nästsista arbetsdagen innan sem.
Det blir em-pass.
Men först ska jag till sjukhuset och lämna lite blod.

Älskade M kom till Galtholmen igår. De hälsade på hans kusin som har sommarhus där.
Grillning, öl, ost, vin så det lät som de hade en trevlig kväll.
Idag skulle de segla vidare mot Runmarö. Hälsa på anda bekanta.

Jag har haft kontakt med FK, det är en härlig inrättning.... eller ?
De ifrågasätter min sjukskrivning för foten. Trots att läkaren skrivit att det är 14 mån väntetid till ortopeden. Och att jag krävt vårdgaranti.
De läkare jag träffat vill egentligen att jag är mer sjukskriven, men jag orkar bara inte med det.
Jag förklarade att jag skulle gå privat och betala själv. Allt för att bli bra. Men njae... 25% sjuk då ska man jobba 75% av sin arbetstid per dag. Inte stryka vissa dagar. Jag vet ju det egentligen, men det har löst sig innan. (Är det medicinskt skäl att stryka vissa dagar med en ond fot.. njae det visste de inte....måste nog vara bättre jobba 6 timmar trodde de)
Grejen är ju att om jag går hem efter 6 timmar så saknas det ju en person på skiftet.
Det är ju inte så att jobbet ligger kvar till nästa dag, nej flygplnanen flyger vidare när jag går hem.....Det blir mina kollegor som får ta smällen, färre som ska sköta samma jobb. Och så vill jag inte det ska vara.
Blev lovad besked igår hur det skulle bli. Jag måste nämligen lämna besked idag på jobb om jag får jobba hela dagar och stryka vissa pass, eller om jag ska jobba 75% av arbetstiden per dag. Jag måste ju få ut min ersättning, så är det bara.
Men jag fick inget besked igår, så jag får jaga dem idag igen. Bara 154 före i kön när jag nu ringer dit. Har inte tid att vänta just nu så får ringa igen senare.



Nä nu måste jag ila vidare... duschen nästa.

Ha det gott.... // Kram Cecilia



"Duschen är rastplatsen mellan sängen och världen"

2 kommentarer:

  1. Du verkar ha fått samma flexibla handläggare som jag hade...:-(

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Ja du...de är faktiskt inte riktigt kloka där...om man nu får uttrycka sig så...
    Har verkligen fått mig förbaskad, less, irriterad och ledsen idag efter nytt samtal. De är i total avsaknad av empati för folk där.
    Så trist.....

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....