onsdag 5 maj 2010

Allt och inget är som det ska.....

Allt är sig likt igen - inget är sig likt mer.
Vardagen rullar på - jag kämpar i uppförbacke.
Allt är som vanligt - inget är som vanligt.

Fan vad jag blir trött ......

Visst..allt dumt är borta efter operationen, men det onda som kvarstår då?
Vad ska jag göra med det ?
Sälja på Blocket kanske ?
"Oförutsägbar smärta i underlivet utförsäljes till fyndpris".
Kan det vara nåt ?
Jag är så trött på detta lilla helvete jag hamnat i.
Hur många karensdagar har det blivit? Tappat räkningen snart
Kostar skjortan gör det också.

Och när jag äntligen är "frisk" efter operationen.
Vad händer då ?
Jodå foten som jag haft "problem" med till och från, ger sig till känna på allvar.
Och liksom vägrar ge med sig. Har inte lyssnat på den, för jag orkade bara inte.
Men knutan bak på hälen blev större och större tills jag inte fick ner foten i skorna längre. Och det gjorde ont, inte bara då och då utan hela tiden.
Läkarbesök.....igen..*suck*

Jodå KRAFTIG inflammation i hälsenan och alla fästen på senor och dyl. i hälen.
Dr berättar käckt att hälsenan kan gå av när som.
Smack..cortisonsprutan fram och in vid området kring den svullna och "kassa" hälsenan.
Stränga order om vila och inte belasta den.
Inte gå i trappor, inte gå på ojämnt underlag, inte det och inte detta.
Inga hela skor på, bara såna som är öppna i hälen.

Jag vet fan snart inte om jag ska skratta eller gråta.



Jag kan väl iaf få vara frisk 1 vecka i sträck. Är det en orimlig önskan?

Jag ska på fest nästa fredag och har köpt nya snygga "high heels"-skor.
Hur kul blir det att gå på fest i foppatofflor eller liknande.

Nu ska jag ta mig ett glas vin och sura en stund.
Inte för att det hjälper utan för att vin är gott.

Och så hoppas, hoppas jag att fothelvetet läker och att hälsenan inte går av.
Den blir tydligen mer skör då cortisonet sprutades in. Så nu går jag sakta och fint.
Fint och fint... linkar fram.
Därav viktigt att lyda dr order om vila.

Försöker iaf hålla humöret uppe.... men blir bara så förbaskat trött på att inte få må bra.
Skulle jag råka må bra... så kommer det säkert att regna och storma den dagen.
Men då får man iaf en aneldning att ligga kvar i sängen hela dan och glo på film och käka glass och dricka vin och äta praliner.... och... och.. och. och
Gäller att se positivt på det trots allt.

Snart (om ca 30 min) kommer dessutom älskade M hem från Stockholm, bara det gör ju att min blir yrslig av lycka !

Ha det underbart tills nästa gång....


// Cecilia



"Vi finner inte lyckan, vi skapar den"

4 kommentarer:

  1. Foppatofflor är bra, de finns ju i många olika färger - bara att matcha kläderna!
    Hoppas ändå att du slipper dem på festen.
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Det är rätt C, bara spy galla. Det blir inte bättre men ibland måår man bättre av att få göra det.
    Jag ska hålla tummarna för att humöret e på topp till festen, oavsett tofflor eller inte

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ulrika: Hittade ett par andra lite snyggare flip-floppar än foppa, men dansa gick inte. Så jag gjorde nåt annat jag e bra på. Drack vin och gin och tonic. :-) Inte blandat med varann, nä lite stil får det va. Olika glas.

    Tant: Ja ibland blir man så himla trött att det bara måste UT. Fetsen var ganska kul trots ickedansen.

    SvaraRadera
  4. Festen ska det va förstås

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....