måndag 31 maj 2010

2 år och 1 dag sedan

Det är idag 2 år och 1 dag sedan jag såg döden i vitögat.
Det var den 30 maj 2008 som jag mötte en bil på fel (min) sida vägen, de kom 2 i bredd. Jag bromsade och väjde så mycket jag kunde, sedan skrek jag rakt ut i dödsångest, och sen small det.

Idag var det äntligen dags att ta upp fallet i tingsrätten, efter minst 7 inställda förhandlingar.



Herregud så mkt lögner det kan produceras i en rättssal. Han (XX som körde bilen) hade skaffat sig en försvarsadvokat vilket är mkt ovanligt i dessa sammanhang enligt åklagaren.
Men allt han erkände på plats vid olyckan har han nu ändrat och tagit tillbaka.

Han körde om en annan bil och var på min sida av vägen men ändå har han inte gjort nåt fel.
Alltså.... förklara för mig, men visst slutade vi med vänstertrafik i slutet av 60-talet.
Man blir så j-la förbannad på försvarsadvokater, det är så uppenbart att han sagt åt XX som körde bilen vad han skulle säga och inte säga.....*suck*, och så sitter de där båda två med ett lätt flin på läpparna.....*grrrrrarggghh*

Han sa att han kanske inte såg mig för att bilen var grön och det var ju mkt grönt i naturen just då. Så ni som har vita bilar då det är snö, alternativt gröna på sommaren och våren nära naturen....akta er för ni syns inte.

Nåja, dom kommer i målet den 14 juni. Fram tills dess verkar det vara mitt fel att det hände, för varför körde jag på den vägen, just då ? Det var XX som gjorde att det inte blev en allvarligare olycka...hmmm... han har ju erkänt att han inte ens såg mig så hur går det ihop. *fattar noll*

Nu ska jag lägga det bakom mig, kan inte påverka det mer nu ändå än vad jag gjorde idag i tingsrätten. Att jag sen får leva med mitt ryggonda som uppkom vid trafikolyckan,,,tja otur för mig.




Var glada, det är måndag... jag är glad, lite "trött och matt" bara efter att ha lyssnat på en bunke lögner.

Stor måndagskram // Cecilia




"En lögnare behöver ett bra minne"

4 kommentarer:

  1. Den snubben verkar lika lämplig bilförare som denne: http://www.youtube.com/watch?v=-3F0PsIs02A

    Världen är full av idioter. Men det finns en del pärlor också - vi får koncentrera oss på dem.

    Kram på dig! :-)

    SvaraRadera
  2. Anya:
    Haha, ja de verkar vara lika koncentrerade och titta lika lite på vägen och medtrafikanter iaf.

    Pärlorna är de vi gillar, jag vet en, som är i Nya Zeeland och jag undrar hur länge hon tänker stanna där ??...... *saknar min korsordskompis*

    KRAM Cecilia

    SvaraRadera
  3. Jag saknar min också! Och så saknar jag korsordet. :-(

    SvaraRadera
  4. Du e go du.... prenumererar du inte på Allers där nere ??

    Ska minsann ta och skicka ner en bunke till dig.

    KRAM Cecilia

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....