torsdag 27 maj 2010

Morgonen dag 4

Och jag känner mig faktiskt ganska pigg idag.
Sov med stängt fönster i natt. Trist, men gjorde skillnad på de allergikänsliga ögonen. Härligt.

Igårkväll när jag var ute med Lucas såg jag årets första igelkott.
Det är så söta djur. Man blir glad av att se dem. Trots att de är fulla av löss och annan ohyra.

Men om man tänker efter. Igelkott = söt. Igelkott utan taggar liknar en råtta och de är ju dödsäckliga. Bläää. Skillnaden är bara lite taggar.




Ääöööhh får ståpäls och rysningar bara av bilden på råttan. Isch. Läbbigaste djur jag vet.
Nåväl, hoppas se de söta igelkottarna idag igen.

Nu har jag mumsat i mig en apelsin/mangodryck, mmmmmums, 200 kalorier.

Nästa punkt på dagordningen blir att skjutsa Lucas till dagis en stund så han kan leka med de andra hundarna lite.
Jag ska dammsuga idag och nej han gillar inte den maskinen.
Och så kommer ju världens bästa Pooky hit för att ge mig massage klockan 11. Då är det bra om han inte är hemma, annars ska han ligga ända inpå och vill också ha massage. Han är för go den lille. Vaktar matte gör han också. Sorterar noga vem som får ta på henne.


Nej nu så ska jag röra på mig.

Ha en underbar dag i solskenet // Kram Cecilia



"Alla gör vi våra misstag, sa igelkotten, och klev ner från rotborsten"

1 kommentar:

TACK för din kommentar....