lördag 6 mars 2010

Underbart


Underbart väder var det ute. Åkte ner till havet och gick samma runda som i förrgår.
Bitande isig vind, men solen strålade.

Vid Sibbarp hittade vi lä och satt i solen och njöt en stund.

Strosade tillbaka till bilen och längtade hem till frukosten som vi bestämde skjuta upp till efter promenaden.

När vi var nästan vid bilen kom en hund rusandes, lös, med sin matte skrikande efter den. Den lyssnade inte ett dugg på henne kan jag säga.
Jag frågade henne om lämpligheten att ha sin hund lös när man inte har pli på den. Jag uppskattar inte att andra okända hundar rusar mot min.
Då fick vi veta genom båda öronen hur dumma och otrevliga vi var.
Jaja, vad ska man säga. En hund kan aldrig bli bättre än sin förare. Så den hunden lär det inte bli mkt ordning på. Kommer skälla ikapp med sin matte.
Hoppas att vädret kunde göra henne på bättre humör för det behövde hon.

Slut i kroppen, ska gå och ta mig ett varmt långt skönt bad nu.







"Inget väder är dåligt när man är ordentligt klädd"

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild!!

    Ceasar Milan skulle alltså tagit kärringen i örat?! Det finns allför många som inte har uppfostrat sina hundar, inte har någon som helst pli på dem.

    Duktig du är som är ute och går FÖRE frukost. Jag kan starta krig med vem som helst innan jag fått kaffe och macka.

    SvaraRadera
  2. Tant: Tack, ja bilden är ganska mysig. Lucas vill gärna vara nära. Börjar bli gammal. Han fyller snart 12.
    Ja du Ouppfostrade hundar är inget roligt, men inte hundarnas fel ju. Käringen borde verkligen fått sig en omgång av Ceasar.
    Jag är en som som kan vara vaken i flera timmar och göra massa saker innan jag äter. Skönt komma hem och sätta sig ner och njuta av långfrukost, kan man synda lite när man promenerat oxå ju. Lite extra gott pålägg och tillbehör.

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....