fredag 12 mars 2010

Tiden rusar

Tiden rusar iväg och jag står still och fattar inte vad som händer.

Firade födelsedag i lördagskväll några dagar för tidigt, med gäster och god middag.
Söndagen avlöpte i lugnt tempo, soff/sängliggande mest hela dagen, orkade ingentingen. Blev trött bara av att se vasaloppsåkarna.

Jobb igen i måndags och på kvällen firade M och jag riktiga dagen med vin och riktigt god mat, + naturligtvis lite presenter.

Tisdag och det var dags för M att åka iväg igen, skulle nu bli borta tills på torsdag.
I vanlig ordning hade jag köpt hem grejer och fyllt kylen, men det står där ännu ...orört. Jag är för bedrövligt dålig på att fixa käk när jag är ensam.
Dels orkar jag inte, sen finns det så mkt bra restauranger som man kan hämta mat från.

Natten mellan onsdag och torsdag sov jag max 3 timmar. Dessa j-kla smärtor tar vid precis när som helst, och denna gång valdes nattetid att vara en bra tid på dygnet att överraska mig.

Igår på jobb gick jag omkring som en zoombie, blää.
Kom hem och då kom M också hem samtidigt. Sen var jag iväg och fixade mina naglar så nu är de så vårfina och nymålade.
Åt igårkväll riktigt god kycklingwok. Ja, jag hämtade den, lagade den inte själv.
Peter på Maguro gör det så bra så varför ska jag anstränga mig....

Igårkväll bäddade vi ner oss 2015, värre än de värsta pensionister.
M hade ont i huvudet och jag var däckad av trötthet.
Vaknade inatt vid 2-tiden av att M hade såå ont i huvudet att han bara kved.

Hämtade piller åt honom, sen låg vi vakna en dryg timme.
Idag har jag huvudvärk, men förmodligen för den dåliga sömnen inatt.
Ska snart gå in och kolla hur han mår. Han har inte stigit upp än.

Dr som lovade att ringa besked denna veckan har ännu inte hört av sig. Men han har ju dagen på sig.
Fick ett brev i veckan från patologen. Blev skärrad och tänkte, skickar de verkligen hem i brev utan att man talat med dr först??
Efter mkt velande och med kallsvettiga händer öppnade jag iaf till slut brevet.
Då var det svar på cellprovet som togs vid ett av mina akutbesök.
Puuuuh.....
Allt var normalt stod det, men det hade ju dr redan ringt och berättat förra veckan.

Kom plötsligt att tänka på ett brev jag fick för ngt år sedan. Hade haft ovanligt mkt huvudvärk och bortdomningar i ansiktet. Blev undersökt här och där och till slut gjorde man en stor rtg av skallen. Det brev jag fick den gången berättade att jag var frisk i huvudet........Det ni....
Det är inte så många som har papper på det.
Frågan är om det är giltigt ännu..... tveksamt kanske.....

Nu in och se hur käre M mår och sen förhoppningsvis frukost tillsammans.



Godmorgonkram till alla







"Ett brev skrivet med blyerts, är som ett viskat samtal"

2 kommentarer:

  1. Kram tillbaks!! Hoppas dr ringer idag annars får du väl ringa och kolla...
    Hoppas M mår bra också!

    Kram kram
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Hej vännen.
    Hoppas du mår bättre idag.
    Han ringde INTE, dr alltså.
    Får väl jaga tag i honom nästa vecka.
    Går så mkt energi bara, han opererar och så är han ledig, de ska lägga lappar till honom osv osv. Han är verkligen SKITSVÅR att få tag i.
    M mådde som tur va bra när han blev väckt. Huvudvärken som bortblåst.

    KRAM KRAM Cecilia

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....