fredag 22 april 2011

Långfredag

Min lille älskade Lucas är trött. Jag blir då tveksam.....
- är han trött pga värmen som kommit ?
- är han trött för att han är gammal (13 år 1 månad) ?
- är han trött pga tumören ?

Är det det sistnämnda så måste han snart somna in. Men när jag känner och klämmer på honom så visar han inga tecken på att bli störd av det.
Jesses vilken ångest jag har. Nu är han hos husse i helgen. Så får vi se vad han tycker.
Han har fortfarande frisk aptit och kommer gärna och tigger då maten dukas fram.

Idag har vi besök av en kompis och hans vovve. Så hundlös är jag inte idag iaf.
Vi ska snart brassa lite käk. Åt lite sillunch innan när de kom.
Han är kock (kompisen) så nu ska vi lära oss göra goda fisksåser.

Önskar en alla en fin fredag och fortsatt GLAD PÅSK, och hoppas att ni som tog en tur på kvasten igår har hunnit hem igen.




"Då Gud skapade världen var han redan trött. Det förklarar en del."

2 kommentarer:

  1. Å nej din stackare, värsta tänkbara scenario, när det är så många faktorer att ta hänsyn till när det gäller din 4-benta bästa vän! Jag hade rådfrågat en veterinär, för säkerhets skull. Men du känner nog din hund så väl efter så många år tillsammans, så du ser om det är riktigt illa. Svårt och tungt som fan!

    Tänker på Lucas och dig! Kram...

    SvaraRadera
  2. Gökboet: Har varit hos vet med honom ett par ggr. De säger han inte har ont. Men man vet ju inte och det är det som är det jobbiga. Han har haft det bra i 13 år och ska inte behöva lida/må dåligt på slutet.

    Tack för din omtanke

    KRAM

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....