söndag 4 april 2010

Påsklunch på påskafton

Vaknade redan 0628 av att måsj-larna skrek i högan sky, och vi snackar SKREK.
Så var den sovmorgonen förstörd. Tassade upp för att inte väcka älskade M och Lucas som sov lugnt kvar. Undrar om de stänger av hörseln då de sover ?? Hmm

Skulle ha folk på påsklunch kl 14 och en del skulle fixas. Så klockan 7 satte jag igång och kokte ägg, rullade och stekte köttbullar + griljerade påskskinkan. Var färdig med detta lagom till strax efter 8.

M kom uttassande i köket vid 0830 och undrade hur det kunde lukta mat redan. *S*

Vi fixade lite sen tog vi en tur med bilen, hämtade V75 och spelade lite extra. Handlade det sista som vi inte hade hemma. Sen åt vi en lång god frukost.
Promenad i Pildammsparken, 4 km. Lucas som fyllt 12 år nyss, traskar på så glatt, härligt att han är så pigg den lille hundälsklingen.

Sen var det dammsugning, duschen och lagom till gästerna skulle komma var jag helt slut...
Men viljan är stark, i trevligt sällskap går allt. Mamma, pappa och brordotter Emma med sambo Adam dök upp vid 14. Sen hade vi en riktigt trevlig dag med mycket gapflabb, skratt och fniss.
Glad Påsk säger man ju, och detta var verkligen glatt. Lunchen blev en heldag, de åkte hem vid 2230. Då stupade jag i säng, riktigt nöjd med dagen och det trevliga sällskapet.
Jag var trött så det snurrade i huvudet, hade nästan svårt att få ro, men somnade till slut.

Jag orkar mer o mer men blir fortfarande sjukt trött ibland. Kramperna kommer då och då. Kan det vara det som gör mig trött, el årstiden el vad beror det på? hmmmm får fundera på det.
Om man säger som så så är det tur att jag är ledig idag iaf. Vi ska bort på middag kl 1430, men fram tills dess är det bara slappning som gäller.

Vann förresten på komben igår: 185 x insatsen som var 10 kr = 1850 kr....tjoohooo + hade några 5:or på V75 vilket inte gav så mkt.

God fortsättning på Påsken den Glada.
// Cecilia









"Ett leende startar på läpparna, ett flin sträcker sig ända till ögonen, ett fniss kommer från magen. Men ett gott skratt, bryter fram från själen, flödar över, och bubblar runtomkring, överallt."

2 kommentarer:

  1. Ja, även om man blir trött efteråt så ger det ju massor med energi att vistas i gott sällskap!!
    Kramar i massor!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Ja det gör ju det. Positiva energier ska man omge sig med. Länge sen jag skrattade så mycket.
    Stor kram
    // Cecilia

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....